Více myslících voličů!
29. 8. 2013
Tisková zpráva Ne základnám
Prohlášení politické strany či hnutí "ani koruna na billboardy" v hlavičce volebního programu, upoutá větší pozornost občana a vyvolá zvědavost, co politická strana či hnutí nabízí dál.
Faktem, který není zabalen do žádného politického pohledu ( pravo-levého) je, že je nutná změna v přístupu volby zákonodárců ( ze strany politiků i voličů ). Současným děním jsme na prahu roku 2010 a útok na rozhodování lidí je opět veden stejným způsobem a pravděpodobně se stejnými následky.
Reklamní agentury by měly být ty poslední, které budou mít z každých voleb značný profit. Je tu i nebezpečí, že zisk reklamních agentur může být i zdrojem podpory činnosti politických stran.
Potřebujeme aktivního, myslícího voliče. Nepotřebujeme voliče, který se rozhoduje koho volit pohledem na billboard. Obecní, městské úřady a městské části by se měly stát centrem informací. Neexistuje překážka, která by bránila v místě zastupitelských úřadů soustředit podklady, volební materiály kandidujících stran. Pokud je povinností úřadů roznášet volební lístky, je jen na dohodě, zda lze s nimi občanům dodat i volební materiály kandidujících stran, jejich volební programy.
Bude na politicích, zda chtějí mít přemýšlivého voliče, nebo voliče, kterému pro rozhodnutí stačí jedno volební heslo, místo volebního programu. Prohlášení politické strany či hnutí ,, ani koruna na billboardy" v hlavičce volebního programu, upoutá větší pozornost občana a vyvolá zvědavost, co politická strana či hnutí nabízí dál. Soutěžení politických stran by se mělo odehrávat v spravedlivém prostředí kvalitních návrhů, programů a jejich plnění, oproti počtu vložených miliónů do reklamní - volební kampaně. To lze považovat za změnu přístupu k voličům. Obracíme se na kandidující strany s návrhy:
Čtyři požadavky občanských iniciativ na průběh volební kampaně
1. minimalizace nákladů politických stran na volební kampaň
2. žádné předvolební bigboardy, billboardy a letáky na veřejných místech
3. žádné volební klipy v televizích, pouze debaty ve veřejnoprávních mediích
4. volební programy strany vydá ČTK, v tištěné podobě zveřejní
zastupitelské úřady ( místní, obecní, okresní, krajské ), kde budou občanům volně k dispozici
za iniciativu Ne základnám
Eva Novotná, mluvčí
Nezávislá media o.s.,
Václav Dvořák
Lenka Procházková,
spisovatelka
VytisknoutObsah vydání | Čtvrtek 29.8. 2013
-
29.8. 2013 / Sýrie: na důkazy zapomeňte - bombardujme29.8. 2013 / USA: Demokracie? Nezávislá média?29.8. 2013 / Více myslících voličů!28.8. 2013 / Miloš Zeman je proti vojenskému zásahu v Sýrii29.8. 2013 / O anglické znalosti jazyků28.8. 2013 / Karel DolejšíÚdajný důkaz o tom, že chemický útok v Gútě spáchala syrská armáda, tvoří izraelské odposlechy28.8. 2013 / Vernisáž Co po mě chceš, pravdu či lež?28.8. 2013 / Ivan VětvičkaNa západním pracovišti klid a stát vybírá peníze od lidí, aby je přerozdělil oligarchům28.8. 2013 / Připravují už devátou intervenci27.8. 2013 / Syrský ministr zahraničí odmítl americké obvinění, že syrská vláda použila chemických zbraní26.8. 2013 / Karel DolejšíSýrie: Na pravdě o chemickém útoku přestalo záležet. Jde už jen o záminku k intervenci25.8. 2013 / Veronika Sušová-SalminenPravice zneužije pro společnost atraktivního emocionálního mýtu9.8. 2013 / Hospodaření OSBL za červenec 2013