KOUTEK REKLAMNÍ TUPOSTI:

Volové, připojte se k stádu!

6. 6. 2012 / Tomáš Koloc

Jsou firmy a reklamy, které ani nezastírají, co si (v souladu s Georgem Orwellem) o svých zákaznících myslí. Pravda, v českém jazyce má legendární rodina kráva-bejk-vůl-tele možná expresivnější použití, než třeba v americkém státě Vermont, kde vznikla firma Ben & Jerry's; s tím by ale český "průmyslový básník" měl počítat a příslušně upravit americký text, který dělá z lidí voly.

Jinak si nezaslouží nic jiného, než legendární dietlovské oslovení doktora Štrosmajera: "Ty krávo nebeská ..!"

Za tip děkuji panu Miroslavu Červenkovi.

Proč tento koutek?

Reklama je součástí veřejného prostředí. Ovlivňuje naši řeč a vnímání estetiky, ať chceme nebo ne. Proto by měla dodržovat aspoň základní kulturu vyjadřování. Budeme publikovat takové příklady firemní komunikace, kde neschopnost jejího tvůrce či zadavatele překročila míru jazykové či jiné normy. Snad to přispěje ke kultivaci okolí nás všech.

Vytisknout

Obsah vydání | Středa 6.6. 2012