KOUTEK REKLAMNÍ TUPOSTI:
Volové, připojte se k stádu!
6. 6. 2012 / Tomáš Koloc
Jsou firmy a reklamy, které ani nezastírají, co si (v souladu s Georgem Orwellem) o svých zákaznících myslí. Pravda, v českém jazyce má legendární rodina kráva-bejk-vůl-tele možná expresivnější použití, než třeba v americkém státě Vermont, kde vznikla firma Ben & Jerry's; s tím by ale český "průmyslový básník" měl počítat a příslušně upravit americký text, který dělá z lidí voly.
Jinak si nezaslouží nic jiného, než legendární dietlovské oslovení doktora Štrosmajera: "Ty krávo nebeská ..!"
Za tip děkuji panu Miroslavu Červenkovi.
Proč tento koutek?
Reklama je součástí veřejného prostředí. Ovlivňuje naši řeč a vnímání estetiky, ať chceme nebo ne. Proto by měla dodržovat aspoň základní kulturu vyjadřování. Budeme publikovat takové příklady firemní komunikace, kde neschopnost jejího tvůrce či zadavatele překročila míru jazykové či jiné normy. Snad to přispěje ke kultivaci okolí nás všech.
VytisknoutObsah vydání | Středa 6.6. 2012
-
4.6. 2012 / Modernizace serveru Britských listů6.6. 2012 / "Doba není vhodná k působení na akademické půdě"6.6. 2012 / Mars One: Jednosměrná letenka na rudou planetu5.6. 2012 / Paul Krugman: Finanční krizi lze vyřešit lehce5.6. 2012 / Krugmanova deprese5.6. 2012 / David RathViním většinu politiků, že v zájmu vlastní osobní popularity tolerují návrat estébáckých metod5.6. 2012 / Proč nebere OSN v úvahu ropný zlom?5.6. 2012 / Zaměstnávání cizinců v Rádiu Svobodná Evropa4.6. 2012 / Obama půjde do voleb s rekordní nezaměstnaností3.6. 2012 / Hospodaření OSBL za květen 2012