Chalupa škrtá veřejné služby a peníze dává do marketingu

25. 5. 2012

Ekologické organizace ministru Chalupovi vyčetly, že propouští desítky odborníků a škrtá důležité veřejné služby, ačkoli personální náklady jeho rezortu zůstávají stejné a peníze dává do marketingu.

Připomněly také, že dosud nepředložil dlouho slibovanou zásadní legislativu na ochranu alejí, ochranu zemědělské půdy nebo lepší recyklaci.

K vývoji v české energetice prohlásil: "Vy předpokládáte, že Ministerstvo životního prostředí má mít jiný postoj než Ministerstvo průmyslu a obchodu? Já nevím."

Ministr tvrdil, že nedokáže zabránit masivním škrtům, které dále paralyzují poskytování veřejných služeb. Ekologické organizace proto zajímalo, jak vypadá jeho koncepce škrtů v rezortu. Od voleb do konce loňského roku bylo totiž z ministerstva propuštěno 214 odborníků a další stovky z České inspekce životního prostředí, Státního fondu životního prostředí, národních parků a chráněných krajinných oblastí. Ruší se služby pro turisty v národních parcích, monitorování smogu či hladin řek.

Personální náklady ministerstva ale přitom zůstávají stejné a dokonce přibyl nový odbor marketingu či kabinet prvního náměstka. Ministr na to reagoval slovy: "Nemluvíme tady o jednotkách, ale desítkách lidí. Tu věc je třeba vidět v celém komplexu."

Ministr na debatě dále řekl: "Krácení v každé položce je selhání manažerské i selhání zdravého rozumu." Diskuze s ministrem proběhla na pravidelném semináři oborové platformy ekologických organizací. Jednání s ministrem životního prostředí je pravidelným bodem seminářů organizovaných Zeleným kruhem již mnoho let, poslední setkání s ministrem proběhlo právě před rokem.

Vytisknout

Obsah vydání | Pátek 25.5. 2012