KOUTEK REKLAMNÍ TUPOSTI:

AAAlma mater

28. 3. 2012 / Tomáš Koloc

Jako člověk staršího data narození pamatuju časopis Dikobraz, v němž vycházela rubrika "Kýho výra", zaměřená na tiskové chyby a jejich komentáře. Jednou se tam objevila agenturní zpráva, která byla uvozena údajem "(Bbberlín, ČTK)", což Výr lakonicky okomentoval jako "následky bourání zdi". Tvůrci této reklamy na mou mateřskou Univerzitu Hradec Králové se očividně inspirovali. V Hradci Králové se ale v poslední době žádná zeď nebourala, a tak se nabízí jiné vysvětlení. Moji kdysi domovskou akademickou obec (UU)UHK, která si tuto reklamu objednala a schválila ji, tvoří evolučně vykolejení potomci Tarzana a King Konga.

Proč tento koutek?

Reklama je součástí veřejného prostředí. Ovlivňuje naši řeč a vnímání estetiky, ať chceme nebo ne. Proto by měla dodržovat aspoň základní kulturu vyjadřování. Budeme publikovat takové příklady firemní komunikace, kde neschopnost jejího tvůrce či zadavatele překročila míru jazykové či jiné normy. Snad to přispěje ke kultivaci okolí nás všech.

Vytisknout

Obsah vydání | Středa 28.3. 2012