Hluboký věcný zmatek v některých českých myslích

21. 3. 2016 / Jaroslav Polák

V řadě českých médií se opakuje falešná mantra, že většinou uprchlíků jsou mladí muži vybavení „pokročilými“ mobilními telefony – zejména typu iPhone. Tito muži se tedy na základě informací získaných s použitím výše uvedených zařízení vydali na cestu – tedy tato (s)myšlenka je obecně přijímána českou populací a opět živena různými (ne všemi) médii. No připusťme, že je to pravda. Jak je ale tedy možné, že nadále do tábora v Idomeni přicházejí další a další uprchlíci – že by si informaci o uzavření řecko-makedonské hranice na iPphonech nepřečetli? To mi přijde dost podezřelé. Zřejmě jedna z výše uvedených premis neplatí, píše Jaroslav Polák.

Dále v jednom nejmenovaném bulvárním týdeníku autor (tuším mimochodem potomek emigrantů ze SSSR) tvrdí, že Turecko „Čuje historickou příležitost, jak za pár desítek let opanovat EU“. No nejsem příliš znalý matematiky, ale přírůstek obyvatel v Turecku je 2.5 % ročně ze 100 milionu obyvatel.

https://www.google.cz/#q=turecko+p%C5%99%C3%ADr%C5%AFstek+obyvatel

Přirozený přírůstek obyvatel v EU se pohybuje okolo nuly nuly

https://www.google.cz/#q=EU+p%C5%99%C3%Adr%C5%Afstek+obyvatel

Tedy rozdíl je 2.5% - předpokládáme-li migraci těchto 2.5%, je 2.5 milionu mocichtivých „vetřelců“ do EU s půl miliardou obyvatel. Mě by tedy dost zajímalo, podle jakého matematického modelu by Turecko v dohledné době - například do 50 let EU ovládlo?

Obávám se, že pan autor nám předkládá tak leda fantasmagorickou dystopii a to ještě na konci článku poučuje že, evangelička, dcera evangelického pastora dr. Merkelová, která je jedním z vrcholných představitelů „evropského klubu“, „pokládá své křesťanské základy za kuriózní přežitek“. No, pan autor by si měl doplnit znalosti nejlépe přečtením Nového zákona, a to zejména o podobenství o milosrdném Samaritánovi:

Podobenství o milosrdném Samaritánovi je podobenství, obsažené v novozákonním Evangeliu svatého Lukáše. Podle vyprávění je poutník oloupen, zbit a ponechán polomrtvý u cesty. Nejprve kolem projde kněz, pak levita, přičemž se oba zraněnému vyhnou. Nakonec kolem projde samaritán, který zraněnému pomůže. Židé a Samaritáni sebou navzájem opovrhovali a Ježíš v tomto podobenství vysvětluje kdo je "bližní", kterého měli podle Tóry židé i Samaritáni milovat.[1]

Toto podobenství má symbolizovat evropské (křesťanské) základy.

Vytisknout

Obsah vydání | Pondělí 21.3. 2016