Koutek reklamní tuposti

Rozkaz otázkou

17. 10. 2013 / Štefan Švec

Nejenom, že otázka v levém horním rohu billboardu je nesmyslně psána v rozkazovacím způsobu (zeptali byste se někoho "Přines mi noviny?"). Celý billboard navíc bůhvíproč pracuje proti firmě, které má pomáhat ke kšeftům. Dát si na plakát čupr kočku s nabídkou ve stylu "Překryj mě něčím jiným" je přeci z principu idiotské. Zvlášť pokud vám to "něco jiného" má vydělávat peníze. Nebo ne?

Proč tento koutek?

Reklama je součástí veřejného prostředí. Ovlivňuje naši řeč a vnímání estetiky, ať chceme nebo ne. Proto by měla dodržovat aspoň základní kulturu vyjadřování. Budeme publikovat takové příklady firemní komunikace, kde neschopnost jejího tvůrce či zadavatele překročila míru jazykové či jiné normy. Snad to přispěje ke kultivaci okolí nás všech.

Vytisknout

Obsah vydání | Čtvrtek 17.10. 2013