Čtenáři rychle pomohli občanovi, jehož ČEZ odmítnutím splátkového kalendáře mohl existečně zničit

13. 8. 2013

Na apel nejmenovaného čtenáře, jehož pravidelné měsíční platby za elektřinu po přestěhování do nového bytu se ukázaly příliš nízké a na vysoký nedoplatek, který mu pak ČEZ vypočítal, mu energetická firma odmítla poskytnout splátkový kalendář, reagovali čtenáři Britských listů rychle a vstřícně a čtenáře, jehož totožnost je redakci BL známa, před likvidační politikou ČEZu promptně zachránili. Patří jim náš dík a poslancům a politikům opakujeme otázku:

Kdy se zasadíte o zavedení takového zákona, který by donutil věřitele, aby dlužníkům povinně poskytovali splátkový kalendář, jaký je v jejich možnosti splácení tak, jak to funguje ve všech civilizovaných zemích?

Nejmenovaný čtenář, jemuž ČEZ odmítl splátkový kalendář, píše:

Krásný den přeju, pane Čulíku,

tak jsem právě s velkým vděkem vůči Vám a Vašim čtenářům odeslal celou výši nedoplatku ČEZu. Dům tedy nadále zůstane elektrifikován a my nepadneme nepřipraveni do předminulého století, svítíce si svíčkami.

Vaše pomoc mě utvrzuje v přesvědčení, že normální člověk je člověk krásný a vstřícný.

Pokusím se to celé společnosti nějakým vhodným způsobem oplatit. To jest konat dobro a jen dobro zaměřené zase na normálního člověka. Jsem skloněn až k zemi na důkaz mého převelikého díku.

Celkem se vybralo 10 500 Kč. Většinou chodily stovky či dvoustovky s přejícnou zprávou. Lidé jsou skutečně, ač mají sami málo, velmi hodní.

Ještě jednou všem čtenářům, kteří pomohli, děkujeme.

Uvažujme, jak přimět politiky, aby něco dělali pro lidi.

Jan Čulík

šéfredaktor

Vytisknout

Obsah vydání | Středa 14.8. 2013