Alena Gajdůšková

Veřejnoprávní média nejsou dudlíkem

5. 5. 2013 / Alena Gajdůšková

Česká televize slaví šedesáté výročí vysílání. Připomeňme si však posledních 23 let. Během nich jsme totiž objevili význam veřejnoprávního vysílání, které není dudlíkem před spaním. S větším či menším úspěchem naše televize začala plnit funkci informační, ale v posledních plánech kulturního a dětského kanálu i funkci pojistnou.

Informuje ty, kdo mají volit a jen z pestrých zdrojů informací si mohou vytvořit patřičný názor. (Všimněte si prosím, že zde politička hovoří o významu médií, u kterých hrozí daleko větší riziko, že bude sama kritizována.) Ano, reflexi potřebuji i ve své práci.

A pojistná funkce -- to je aktivita, která má zajistit, že kulturně neskončíme na úrovni nekonečných seriálů, onoho dudlíku pro dospělé.

Nechci být jednostranná. Právě jsem se vrátila z Dublinu, kde jsme se v rámci aktivit irského předsednictví EU informovali o možnostech malých a středních podniků zvýšit zaměstnanost. Jedním z příkladů byla nová soukromá multimediální firma, která si sama pro sebe, ale i pro druhé -- za patřičný honorář - zpracovává většinové choutky konzumního publika. Když jsem mladé ředitelce projektu naslouchala, uvědomila jsem si opět, jak důležitá naše veřejnoprávní média jsou.

Obsluhují totiž sektor, ve kterém by šilhání po profitu naprosto jasně omezilo to, co všichni potřebujeme: Občanskou informovanost a voličskou kompetenci.

Autorka je místopředsedkyní Senátu, místopředsedkyní senátního mediálního výboru a je současně místopředsedkyní ČSSD.

Vytisknout

Obsah vydání | Pátek 3.5. 2013