V případu pana Janduse cosi nehraje
16. 11. 2012 / Jiří Jírovec
Klíčová věta v celém problému shrnutého ZDE je tato:
"Z nějakého pro mě nepochopitelného důvodu si nestrhli posledních 2.139,- Kč."
Britské poměry, jak praví Jan Čulík, jsou rozdílné od českých, stejně jako ty kanadské, které znám. V Kanadě nemůže banka zrušit trvalý příkaz, který dostane od zákazníky, pokud je na účtu přiměřené množství peněz. A nemůže to udělat, aniž by kontaktovala zákazníka. Vše samozřejmě závisí na druhu účtu i na tom, zda umožňuje určité překročení do červených čísel.
Jan Čulík ovšem neuvádí jednu podstatnou věc. "Selhání zákazníka" se totiž odráží v jeho celkovém hodnocení, tak zvaném "credit ratingu". Jinak řečeno, takový zákazník dostane nálepku, která ovlivňuje nebo i znemožňuje, získat od banky či jiných institucí služby, k nimž se dostane nerizikový zákazník.
Je jistě hezké, když čtenáři BL dávají dohromady finanční pomoc. Je to samozřejmě otázka emocí (sám jsem kdysi přispěl jednomu člověku spíš v řádu tisíců než stokorun), ale u pana Janduse je dorovnání dluhu řešením nesystémovým: exekutor dostane svoje a banka bude z obliga.
Pan Jandus by měl svůj případ nabídnout ke koupi s tím, že jakékoli vysouzené peníze rozdělí s advokátem 50:50. Pokud mluví pravdu, tak není důvod, aby zručný advokát nesepsal během několika minut žalobu na banku či exekutora a žádal nejen zrušení dluhu, ale, a to hlavně, odškodné za způsobené újmy. Třeba jeden milión.
Pan Jandus musí jednat i po politické linii a psát poslancům a ministrům a následně zveřejňovat jejich (ne)odpovědi. Zveřejňování problémů je, přes všechnu aroganci institucí, základem úspěchu. Negativní reklama je to poslední, co si banka či politik mohou přát. Otrlým exekutorům asi o pověst zrovna nejde, ale to neznamená, že je nelze soudně zasáhnout.
Uťápnout občana do bezvýznamnosti je přesně to, co politikům či exekutorům vyhovuje. I Jandusové ovšem mají svou moc -- jen ji využívat. BL jim nepochybně mohou poskytnout podporu nejen zřízením konta, ale třeba i zprostředkováním právní konsultace.
PS K článku zmíněnému v záhlaví dodávám, že pan Jandus si od banky koupil určitou službu právě proto, aby se nemusel starat o administrativní stránku věci. Pravidlo "důvěřuj, ale prověřuj" jistě platí i zde, ale až v druhé řadě.
VytisknoutObsah vydání | Pátek 16.11. 2012
-
17.11. 2012 / Jak (ne)vyřešit problém s dluhy18.11. 2012 / ČT jako "zmanipulovaná žumpa"18.11. 2012 / Kubera: "Švihlíková připomínala fanatické nacistky"17.11. 2012 / Přemysl Sobotka: "Život je krásný"17.11. 2012 / Rostou obavy z izraelské pozemní ofenzívy do Gazy17.11. 2012 / O tom, jak kanadští studenti svrhli vládu16.11. 2012 / Čína kritizovala evropskou politiku škrtů16.11. 2012 / Vraťte mi pocit, že jsem člověkem15.11. 2012 / Pomoc pro Davida Janduse15.11. 2012 / Jak jsem se stal obětí exekutorů16.11. 2012 / Jan ČulíkCivilizovaná země nevyužívá drobných opomenutí občanů k jejich vydírání a existenční likvidaci16.11. 2012 / Souhlasím: Ani ve Švýcarsku vás nevydírají16.11. 2012 / http://exekustan.blogspot.cz/16.11. 2012 / Oddlužení dle insolvenčního zákona16.11. 2012 / Firmě Abivia musíte za insolvenční řízení zaplatit!16.11. 2012 / Nejsnazší obětí je ten, kdo se nebrání16.11. 2012 / Jak tlačit na poslance ohledně exekucí?15.11. 2012 / Chci pomoci Davidu Jandusovi16.11. 2012 / Ach, to české buranství...16.11. 2012 / Tragédie: Jedenáctiměsíční oběť izraelských náletů16.11. 2012 / Zveřejňujte i informace o zabíjení Izraelců16.11. 2012 / Británie odsuzuje španělské "provokace" u Gibraltaru15.11. 2012 / Jak vyřešit problém s dluhy15.11. 2012 / Demonstrace za vysoké školy: 17. listopadu4.10. 2012 / Hospodaření OSBL za září 2012