BRITÁNIE:

Vláda přiznala, že provedla konkurs na provozování železnice nekompetentně

3. 10. 2012

Nový britský ministr dopravy Patrick McLoughlin přiznal, že při soutěži o nejlukrativnější železniční trasu v Británii, západní šestisetkilometrovou trasu Londýn-Glasgow, kdy byla koncese odebrána dosavadnímu držiteli Virgin Trains a předána kontroverzní americké firmě First, došlo k závažným a rozsáhlým chybám. Výsledek konkurzu bude zrušen. Vlaky na trase Londýn-Glasgow bude dál zatím provozovat dosavadní držitel koncese. Daňoví poplatníci poskytnou účastníkům nepovedeného konkurzu odškodnění ve výši 40 milionů liber a soutěž o novou koncesi se bude konat znovu někdy v budoucnosti.

Šéf labouristické opozice Ed Miliband poukázal na to, že jde o "další děsivý důkaz naprosté nekompetence této vlády". Varoval, že následky ponese veřejnost. "Lidé chtějí kompetentní vládu a zjevně v oblasti dopravy se jim toho nedostává."

Ministerstvo dopravy objevilo závažné nedostatky v konkurzu, když se zuřivý Richard Branson, vlastník firmy Virgin, rozhodl pohnat britskou vládu k soudu. Nyní v podstatě britská vláda zrušením výsledku konkurzu přiznala, že Branson měl při jeho kritice pravdu.

Hlavním Bransonovým argumentem bylo, že firma FirstGroup oslnila britskou vládu tvrzeními, že provozováním železnice v druhé polovině koncesního období vydělá a vrátí vládě obrovské miliardy, což je podle Bransona nerealizovatelné. Britská vláda nyní v podstatě přiznala, že je tomu tak.

Podrobnosti v angličtině ZDE

Vytisknout

Obsah vydání | Středa 3.10. 2012