O řízení motorových vozidel

4. 5. 2011 / Petr Wagner

Můj táta říkal, že řízení motorových vozidel je nakládání s nejnebezpečnější zbraní. Je jich totiž nejvíc a používají se běžně. Ne na střelnici či ve válce. Kdo řídí po Čechách asi ví o čem mluvím.

Nejsem dopravní expert, ale po vlastní zkušenosti bych za nejnebezpečnější (z hlediska nehody a následků) považoval nedodržování bezpečné vzdálenosti. To na rozdíl od okolních zemí u nás není ani pokutováno.

Proto si myslím na rozdíl od pana Kamberského z LN, že tento člověk byl potrestán právem. Dokonce jsem toho názoru, že mu nepomůže očkování proti vzteklině, ale ve vlastním i našem zájmu by měl být zbaven možnosti kdykoliv v budoucnosti automobil řídit. Stejně jako nejmenovaný 2222 v Mercedesu.

Ty situace zažíváme denně. Ne každá se dostane do médií nebo k soudu. Ale dějí se a tito lidé prostě postrádají jakousi schopnost. Pokud nevidím nepůjdu operovat. Pokud neslyším nepůjdu do zpovědnice. A pokud nejsem schopen kontrolovat svoje emoce patřím možná do boxerského ringu, ale ne za volant na naše silnice!

Ne vyšší rychlost na dálnici, ne alkohol (u 7% nehod je přítomen, ne příčina), ale špatný stav silnic a nedodržování elemntárních bezpečnostních pravidel jsou za obrocskou nehodovostí v Čechách. Proto si myslím, že tento trest je zcela správný a naopak velmi nízký! Příště by to totiž nemuselo skončit takto dobře a nafilmováno kamerou. Pak bychom měli mrtvou řidičku a beztrestného řidiče, který se řidičem nikdy stát neměl.

Vytisknout

Obsah vydání | Středa 4.5. 2011