Koutek reklamní tuposti 26 -- Typografické minimum

4. 5. 2011 / Štefan Švec

Jasně, je to drobnost, ale mrkněte se na okénko "Dny otevřených dveří" úplně dole na stránce automobily KIA. Všechno je tam přesně obráceně, než má. Mezi čísly 11. a 20. má být dlouhá pomlčka a nikoliv krátký rozdělovník. Kolem pomlčky nemají být mezery. Za tečkami u čísel 20. a 4. naopak být mezery mají. Ano, je to typografické hnidopišství, ale úplně stejně špatně to měla KIA i u svých televizních reklam. A můžete mi říct, jak mám věřit automobilce, která vyrobí televizní reklamu za statisíce, a nedá stovku korektorovi, aby ji přečetl? Je to automobilka, která se soustředí na detaily? Zachrání mi její bezpečnostní systém život, až narazím do stromu? (Za upozornění na reklamu děkuji Aleši Duroňovi).

Proč tento koutek?

Reklama je součástí veřejného prostředí. Ovlivňuje naši řeč a vnímání estetiky, ať chceme nebo ne. Proto by měla dodržovat aspoň základní kulturu vyjadřování. Budeme publikovat takové příklady firemní komunikace, kde neschopnost jejího tvůrce či zadavatele překročila míru jazykové či jiné normy. Snad to přispěje ke kultivaci okolí nás všech.

Vytisknout

Obsah vydání | Středa 4.5. 2011