16. 10. 2007
POZNÁMKA NA OKRAJ:Jak zlepšit hospodářské možnosti státu, aneb Ověřování učitelských schopnostíV industrializovaném světě v době globalizace často není základem budoucího hospodářského růstu přírodní bohatství, ale dobré vzdělání a odborná kvalifikace. Lidé jsou důležití, ale aby systém vzdělávaní a doškolování dobře fungoval, je zapotřebí výborných učitelů, kteří mají svou profesi rádi a kteři neberou svou každodenní práci s dětmi jako nepříjemnou povinnost a už vůbec ne jako břemeno. |
To vše je známé, stejně ale i dnes na universitě studují pedagogiku, lidé, kteří by se nikdy neměli stát učitelem. Taky jsem se o tom už zmínil v BL a to pod titulem 'Nedostatek odborníků a růst hospodářství, aneb Odpovědnost politiků, rodičů a učitelů'. Vracím se k tomuto tématu dnes proto, že podle výzkumu provedeného na Univerzitě v Postupimi, jehož výsledky citoval Spiegel Online, se skutečně mnoho učitelů pro svou profesi nehodí. Uvedl to tamější psycholog a člen výzkumné skupiny Uwe Schaarschmidt. Zjistil jsem, že existuje dotazník k ohodnocení vhodnosti vlastní nebo druhých osob pro učitelské povolání. Že ten dotazník může být zajímavý i pro jiné lidi, kteří nechtějí být učiteli, to se rozumí, problémem je jen to, že je ten dotazník k dispozici jen německy. Naleznete ho ZDE a by bylo zajímavé, kdyby se našel nějaký psycholog nebo němčinář, který by ten dotazník přeložil do češtiny a českou verzi představil veřejnosti obecenstvu. Co například Vy, nemáte náhodou potřebné znalosti, zájem a čas? zapotřebne znalosti, zájem a čas? Nebo už v češtině takový dotazník existuje? |