13. 11. 2002
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
13. 11. 2002

Británie: šíří se podvodné reklamy prostřednictvím esemesek

Rostoucí počet britských občanů, zejména mladých lidí, se stává obětí podvodníků využívajících emailu, esemesek a faxu, varovalo britské ministerstvo průmyslu a obchodu.

Podvodnické firmy často využívají falešných slosování o ceny a různých nabídek, ve snaze přimět příjemce svých zpráv, aby reagovali. Jak roste popularita esemesek mezi dětmi, hrozí vážné nebezpečí, že se právě děti stanou hlavní obětí podvodných firem.

V současnosti se už v Británii týdně rozesílají prostřednictvím esemesek miliony reklam týdně a majitelé mobilních telefonů dosud nemají žádnou možnost, jak se jim vyhnout.

V jednom případě dostali majitelé mobilních telefonů esemesku "Líbíš se mi" s výzvou, aby zavolali na dané telefonní číslo, aniž byli příjemci informováni, že jde o drahé telefonní číslo. V jiných případech dostali majitelé hotelů a restaurací žádost, aby faxovali své brožury na dané telefonní číslo. Posléze se ukázalo, že toto faxové číslo je drahá komerční telefonní linka.

Na celý problém upozornil před dvěma měsíci poprvé deník Guardian, když popsal jeden podvodný projekt, který nyní vyšetřují britské úřady. Firma MobyMonkey rozesílá nejprve majitelům mobilních telefonů esemesku tohoto znění: "Naléhavé! Právě jste vyhráli překvapení, cenu v hodnotě 500 liber (25 000 Kč). Čekáme, že si ji vyzvednete!" a o několik dní později zprávu: "Naléhavé! Vyzvedněte si svou cenu v hodnotě 500 liber!"

Někteří majitelé mobilních telefonů dostávají tyto esemesky až čtyřicetkrát denně. Opakovaně tyto zprávy dostávají také děti.

Náměstkyně britského ministra průmyslu a obchodu Melanie Johnsonová varovala veřejnost před takovýmito lživými či zavádějícími reklamními metodami.

V srpnu vešla v Británii platnost směrnice Evropské unie, jejímž účelem je bojovat proti emailovému spamu. Podle směrnice má každá emailové zpráva obsahovat, o čem je, už v názvu, aby ji příjemci mohli případně vymazat bez čtení

(Podrobnosti v angličtině jsou např. zde.)

                 
Obsah vydání       13. 11. 2002
12. 11. 2002 Media Observatory ČR k nejvážnější situaci tisku v ČR od roku 1989
13. 11. 2002 Hladomor v Etiopii má být horší než v roce 1984. Z krize vzniká katastrofa
12. 11. 2002 Irák a Etiopie Petr  Vařeka
13. 11. 2002 Na konzervatismu není nic špatného, ale je zapotřebí kritického myšlení a plurality Jan  Čulík
13. 11. 2002 Štětina, dvě Epicentra a chyba Jana Čulíka
13. 11. 2002 Iráčtí "poslanci" doporučili Saddámovi, aby odmítl rezoluci OSN
13. 11. 2002 Británie: šíří se podvodné reklamy prostřednictvím esemesek
11. 11. 2002 Média veřejné služby: "intelektuálové" hledali smysl své další existence Štěpán  Kotrba
11. 11. 2002 Anketa na semináři v Českém Krumlově: Perspektivy veřejné služby
13. 11. 2002 Kariérní řád pro učitele - 2. kolo diskuze Radek  Sárközi
12. 11. 2002 Mečiarovci Čechom : Treba aj vám prezidenta ? Lubomír  Sedláčik
12. 11. 2002 Amadeus: The Director's Cut Jan  Čulík
12. 11. 2002 George Bush připravuje plány na invazi 200 000 vojáků do Iráku
12. 11. 2002 "Bushovo vítězství je hlasem rozhněvané Ameriky"
11. 11. 2002 O náboženském vytržení za stalinismu a o monolitním pohledu na svět Jan  Čulík
12. 11. 2002 Asistenti socialistických utopií ? Tomáš  Jarmara
5. 11. 2002 Hospodaření Občanského sdružení Britské listy za říjen 2002 Jaroslav  Štemberk
18. 6. 2004 Inzerujte v Britských listech