13. 5. 2002
K jednáním o prodeji Jihlavských listůŠéfredaktor Jihlavských listů Petr Klukan, se brání proti nařčení, že chtěl svůj deník prodat zahraničním majitelům.
|
Na Fóru Britských listů se objevilo tvrzení odeslané ze serveru Mladé fronty Dnes: Pan Klukan neříká vše Pavel Mařas Pan Klukan má v mnoha věcech jistě pravdu. Opomněl však říci, že Jihlavské listy chtěl on sám několikrát německým vydavatelům prodat, vždy však jednání skončila na jím velmi vysoké požadované sumě (a požadavcích zachování postu pro sebe a několik jeho lidí), kterou za Listy chtěl. Pokud jde o obsah "českých regionálních týdeníků" stačí se podívat na JL, jak je to s objektivitou, kdy za inzerci redakce dává do novin PR texty o firmách (jako slevu inzerce). Neexistuje pevný ceník, vždy se redakce (resp. inzertní poradkyně - vlastní zkušenost), aby získala inzerenta, snaží nabídnou "protislužbu". Petr Klukan se k celé záležitosti vyjadřuje následovně: Vážený pane Mařasi, dnes a denně se setkáváme s různými nařčeními, k novinářské profesi to asi patří a dá se říci, že nařčení i podaná trestní oznámení, žaloby apod. se zvyšují přímo úměrně s tím, kdy v novinách zveřejníme nějakou nekalost. Proto se omezím jen na stručné vyjádření: Není pravda, že jsem chtěl Jihlavské listy prodat (ostatně majitelů JL vždy bylo více, nikoli jen já sám). Není pravda, že jednání ztroskotala na "vysoké požadované sumě" - jen pro vaši informaci, když se o to zajímáte, nikdy nebyla vyřčena konkrétní suma (jen jednou jsem nadhodil určitou částku - bylo to pro jakousi brněnskou zprostředkovatelskou firmu, jejíž název jsem již dávno zapomněl. Tehdy jsem řekl částku půl miliardy korun - výše sumy splnila účel, firma se vícekrát neozvala. Jistě i vy pochopíte, že šlo o žert, abychom měli od podobných firem pokoj). Není pravda, že bych požadoval zachování postu pro sebe a některé spolupracovníky. Naopak je pravda, že nám to bylo nabízeno. Není pravda, že "za inzerci redakce dává do novin PR texty o firmách". Jedná se o inzertní produkt - tzv. Profil firmy, kde firma může představit sebe i své výrobky. Jedná se vždy o plnou stranu a na tento Profil firmy je skutečně sleva, která je dávána všem bez rozdílu. Pevný ceník pochopitelně existuje, tak jako různé slevové akce, ale to je snad běžné ve všech novinách, stačí si kupříkladu otevřít celostátní deníky: TŘI INZERÁTY ZA DVA apod. Pokud vám někdo nabízel jakoukoli protislužbu, bylo by pro mne zajímavé vědět něco konkrétnějšího. |