Žena lépe utěší dítě a muž lépe vykope pařez
Zdravím,
Dovoluji si reagovat na článek pana Jiřího Škuby, hlavně ovšem na Váš dodatek k němu. Napsal jste doslova "Text pana Škuby je vůči ženám urážlivý, diskriminační." Já s tím nemohu souhlasit, protože autor mj. napsal, že žena lépe utěší dítě a muž lépe vykope pařez, což je jistě pravda, protože je přeci zcela evidentní, že ženy mají prostě silnější mateřský/rodičovský pud, dávající jim lepší předpoklady při komunikaci s kojenci, je to totiž právě matka, kdo musí nosit plod devět měsíců ve svém těle, kdo byl přímým aktérem porody, kdo dítě kojí atd. Proč si myslíte, že při rozvodech dostávají do své péče děti daleko častěji ženy než muži (myslím, že je to číslo větší devadesáti procent)? Pokud muž mluví na kojence, mluví na něj vždy hlasem jemnějším, tak, aby více připomínal hlas matky. A muž je od přírody silnější, má robustnější konstituci, více růstových hormonů, proto ty předpoklady ke kopání pařezů.
Proč projevují ženy horší výsledky v technických vědách? Je jisté, že při narození se genetická dispozice chlapců a dívek neliší, jenže už ve výběru hraček jsou chlapci zvýhodněni - stavebnice, modely, počítače, to jsou jistě pro rozvoj dítěte, jeho sensomotorických schopností, trojrozměrné představivosti, technického intelektu lepší předpoklady než panenky, dívčí romány a falešné idoly, které jsou dívkám tak často podsouvány.
Pokud se bavíme o období cca osmé třídy, v tomto věku už jsou děvčata značně vývojově pokročilá a naneštěstí místo rozvíjení formálních intelektuálních vlastností směřují značnou část energie do snahy vyhovět společenským konvencím - "mít kluka", "být sexy" atd.
Zatímco v té době se jejich vrstevníci věnují spíše svým dětským zálibám, tak dobrým právě pro v té době rychle probíhající vývoj abstraktního a logického myšlení.
Ovšem to, co zde popisuji nezpůsobuje zásadní rozdíly mezi rozdíly mezi děvčaty a chlapci, ale právě těch několik procent při testech a ty už větší rozdíly v počtu techniků a techniček. Sám přeci píšete, že Vaše dcera je velmi nadaná matematička, i když to nechce dělat - kdo ovšem potom v tomto oboru vynikne?
Třeba i průměrný muž - matematik, který ovšem CHCE tuto činnost vykonávat, to je ten rozdíl v motivaci, v tom, k čemu jsou děti vedeny.
Jistě, ženy se prosazují do oblasti podnikání, přesto si myslím, že i v této oblasti zůstanou dominantní muži, protože to vyžaduje agresivní nasazení, které ženám není vlastní v takové míře jako mužům - což není záporné, kdyby bylo celé lidstvo agresivní jako muži, už by pravděpodobně nebylo.
Koneckonců, stále existuje mezi manažery určitý odpor vpouštět do svého oboru ženy, protože toto vrcholné soupeření je bráno (velmi abstraktně) jako aréna, kde ženské pohlaví je rušivým prvkem v souboji gladiátorů - manažerů (což jistě někdo napadne).
Koneckonců důkazem toho, jak málo je doposud žen ve vedoucích funkcích i mezi programátory je právě to, že ty co uspějí, jsou uváděny jako příklad a jejich fotografie zdobí mnohé časopisy, napadne snad někoho dělat totéž s muži - "Hle, muž uspěl mezi ženami!"
Nepochopte mne špatně, jako budoucí ekonom jsem rozhodně pro co největší začlenění žen i do vedoucích funkcí, kde nyní často jejich místa zastávají méně nadaní muži.
Ženy jsou často silnější při dlouhodobé zátěži, extrémním případem je například Rusko, kde si dovolím tvrdit, že tato celá země existuje jen díky jejich nasazení, síle a výdrži, protože tam, kde muž se dá na pití, žena vydrží. Mezi povoláními je to kupříkladu povolání zdravotní sestry, které je dozajista velmi náročné a nejeden muž by z nemocnice po dvanáctihodinové službě doslova utekl (já určitě).
Ale současný systém výchovy a celospolečenského působení na dívky je smutný až zločinný. Již od mala je jim vtloukána jejich role matky a manželky (jako by nestačily pudy), jejich mysl je tlumena imbecilními hračkami jako panenka Barbie, jsou hnány na koncerty neméně zdegenerovaných "populárních" skupin jako Lunetic, Kelly Family (což se v některých podobných oblastech týká i chlapů, ale v míře menší). To vše v rámci komerčních zájmů, které se výše uvedené snaží prodat a zpeněžit, "vytřískat" co nejvíce peněz, stejně jako kosmetické firmy, které se v rámci zisku snaží bezohledně vnutit svou produkci stále mladším a mladším dívkám - co myslíte, čím si dítě více rozvine své intelektuální schopnosti - randěním v šesté třídě, nebo hraním počítačových her?
Běžte se podívat na Matematicko-fyzikální fakultu UK, Strojní či elektrofakultu ČVUT, kolik je tam žen a kolik mužů. (A určitě to není tím, že by studenti zmíněných fakult mezi sebou nechtěli mít více studentek :)
Pan Škuba, myslím, naopak nepřímo upozornil na zásadní nedostatky v působení užších i širších sociálních skupin na dívky. Ačkoli s feministkami sympatizuji, těžko se mohou ženy stát společensky rovny mužům (intelektuálními dispozicemi jim rovny jsou), když se musí každý den líčit a odličovat, když jsou nuceny zároveň pracovat, starat se o děti a ještě k tomu všemu vypadat "přitažlivě" a neustále se "přirozeně" usmívat. Jen pokud se ženy odhodlají zničit je zotročující nástroje, potom mohou muže porážet v matematických soutěžích a vytlačovat je z jejich vedoucích pozic v daleko větší míře než doposud.
Nyní pouze doufám, že mne pře domem nepřepadne komando zuřivých feministek označuje mne za mužského šovinistu, to opravdu nejsem :)
Poznámka JČ: S odpuštěním, ty řeči o matce jsou hloupost. Matka snad na rozdíl od otce na nemluvně nehovoří jemnějším hlasem?! - V současném světě existuje množství rodin, kde děti vychovávají muži. Ženy mívají v podnikání větší úspěch, protože mají podle psychologických studií lepší schopnost přijímat velké množství podprahových signálů a reagovat na ně simultánně, kdežto muži jsou schopni většinou řešit spíše jeden problém po druhém. - Pan Růzha jen dokazuje, že je celá věc většinou umělá, daná zastaralými kulturními zvyklostmi.V západních zemích většinou nedostávají kluci "lepší", "techničtější" hračky, zatímco holky si hrají jen na "domácí práce". Ženy se nemusejí v západních zemích (tolik) líčit jako v ČR. Atd. (Zajímavé jsou v tomto smyslu české učebnice českého jazyka, které jsou plny těchto zastaralých stereotypů.) Moje patnáctiletá dcera Emma možná nebude matematička, ale těmito dopisy by byla zcela šokována, stejně jako moji studenti. Asi si moc nehrála s panenkami - webové stránky umí konstruovat jako skoro každý teenager její generace, bez ohledu na pohlaví: důkazem je snad tento poněkud záhadný server.
Zajímavé je, že tyhle dopisy se z Čech znovu a znovu vynořují, kdykoliv člověk napíše, že Romové a ženské patří mezi normální lidi...
Mimochodem, slýchávám od dívek z Čech, že raději od českých mladíků utíkají do zahraničí...