čtvrtek 10. února

O B S A H

Co je nového v České republice:

  • Komentovaný přehled zpráv Odkazy:
  • Výběr nejzajímavějších článků z poslední doby Zdraví:
  • Kouření je nemoc, konstatují lékaři Rakousko a jeho politický kontext:
  • Haider (analýzu americké Kongresové knihovny připravil P.B.) Role soukromých poskytovatelů informací:
  • Příklad: Kdo je RemediaNet (Štěpán Kotrba) Zdravotnictví pro cizince v USA:
  • Co s cizincem u dveří nemocnice (Ota Ulč) Británie z rychlíku:
  • Zápisky českého studenta angličtiny v Glasgow (Rudolf Merkner) Česká politika:
  • Hovory s Evropou (Ivan Hoffman) Na okraj:
  • K neutuchající debatě o Bohu, písnička z filmu Monty Python 'The meaning of Life (přeložil Václav Pinkava) Reakce:
  • O svobodě slova (Vojtěch Polák)
  • Reakce na článek "O údajném rasismu v ČR" (Petr Adam)
  • Vina NATO (Dalibor Žůrek) Polemika:
  • Co bylo na příspěvku pana Motla neslušného? (V. Novák)
  • Starého psa Jaromíra Jedličku novým kouskům nenaučíš (Luboš Motl)



    Ikona pro Vaši stránku...

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|


  • Kdo je Remedia MedNet?

    Štěpán Kotrba

    obchodní jméno: PANAX Co, s.r.o.. IČO 63074991

    koupě zboží za účelem jeho dalšího prodeje a prodej s výj. zboží, vyloučeného z.č.455/91 Sb.,a jeho příl.

    vydavatelství - periodický i neperiodický tisk

    nakladatelství - periodický i neperiodický tisk

    činnost reklamní agentury

    zprostředkovatelská činnost v oblasti reklamy

    zprostředkovatelská činnost v oblasti obchodu a služeb

    Jediným společníkem (!) této společnosti s ručením omezeným od jejího založení byl a doposud je PharmDr. Rostislav Šimek (r.č. 580208/1307). Tentýž Rostislav Šimek vlastní ještě jiný PANAX - IČO 10158014 - fyzickou osobu, který jako na potvoru v obchodním rejstříku (www.justice.cz) zapsaný není. Je ale plátce DPH a je veden jako zaměstnavatel více než 20 lidí. Toliko strohá řeč úřední a www stránky ARES.

    Vždy jsem si myslel, že společnost musí mít společníky. Český jazyk je ale méně přesný, než česká realita... V ČR mohou existovat dokonce dvě společnosti se stejným majitelem, které se jmenují tak, že byste si je spletli nejen v noci (kdy je každá kočka černá) , ale i ve dne. Jedna z nich je ale s ručením omezeným (do výše vkladu - 100000 Kč).


    Panax Co s.r.o. vydává Farmakoterapeutický dvouměsíčník REMEDIA a další tituly z oblasti lékařství a farmakologie:

    "Až se seznámíte s širokým spektrem léků blízkých svým klinickým využitím a budete mít možnost porovnat i jejich ceny, docela určitě lépe porozumíte náročnému a zodpovědnému uvažování a rozhodování lékaře"- toť jedna z perel tiskových informací Remedia. Nesmějte se.

    Nechme ale promluvit samotnou redakci serveru Remedia MedNet... Nejlépe o věci hovoří vždy ti, kterých se týká (ukázky pocházejí z www serveru Remedia MedNet):

    "V záplavě informací o medicíně a zdraví se člověk bez odborného vzdělání těžko orientuje. Informací je mnoho, jsou málo srozumitelné a často nedůvěryhodné. S pomocí našich zkušeností Vám chceme každý den přinášet informace přehledné, srozumitelné a důvěryhodné."

    Opravdu, nemusíte pochybovat. Stačí věřit. Stejně vám nic jiného nezbude. Odvozeniny těchto informačních zdrojů najdete pravidelně i v řadě "kamenných" deníků. O "zábavných" médiích ani nemluvě...

    "Vznik, sílení a vytrvalé rozrůstání do hloubky i do šířky se u PANAXU datuje již od roku 1990 a dosud neubírá na intenzitě."

    "V PANAXU se jako jeho pracovníci sešli farmaceuti, lékaři, grafici, jazykoví redaktoři, výtvarníci, specialisté na DTP a řada odborníků dalších profesí nezbytných pro úspěšný chod nakladatelství, studia i agentury. Ti všichni dohromady umožňují nezvyklé, originální a velmi účinné skloubení činností, jejichž výstupy činí PANAX úspěšnou a svým způsobem jedinečnou firmou."

    Svatá pravda.

    "K rozhodnutí o vydávání deníku pro zdravotníky jsme dospěli především poté, kdy si mnozí z vás naříkali na ne úplnou a ne včasnou informovanost. Na úvodní stránce Vám přinášíme čerstvé novinky ze zdravotně politického dění. U nás najdete zprávy z horní i dolní komory Parlamentu ČR, vlády, ministerstva zdravotnictví, komor lékařů i lékárníků. "

    "Bonbónkem, který Vám dosud nikdo nenabídl, jsou záznamy z jednání výboru pro sociální politiku a zdravotnictví sněmovny i senátu Parlamentu ČR. Přetiskujeme je takřka v syrovém stavu, abyste si mohli udělat představu, jak to ti naši poslanci vlastně myslí, jací vlastně jsou. Totéž Vám poskytneme z nejdůležitějších tiskových konferencí například ministerstva zdravotnictví, a posuďte sami, zda mají novináři pravdu, nebo mají pravdu politici, kteří novináře viní z různých podlostí. "

    Přepisy z jednání vytváří sekretářka firmy PANAX, která tím pádem musí být přítomná na jednáních zdravotního výboru...

    Někteří klienti "nakladatelství a vydavatelství" PANAX (pravda je, že své peníze tito klienti určitě nechali v nakladatelství a vydavatelství PANAX za úplně jiné zakázky, než za vydávání REMEDIA MEDNET...):

    Balírny Douwe Egberts, BBK Time, Boehringer Ingelheim, Galena, G. H. S. Partner, Glavunion, Grade, Grey, Hoechst Marion Roussel, KIA, Knoll, Léčiva, Linea Recta, MARK/BBDO, McCANN-Erickson Prague, M. M. Production, Moto, OCÉ, Publicis, Quo, Renault, Schering-Plough/USA, SmithKline Beecham, Sun & Rubicon, Young & Rubicam, Suzuki aj.

    Pozn. autora: Mezi těmito firmami naleznete největší reklamní agentury, jejichž roční obrat naleznete na serveru www.ara.cz

    Komentář:

    Informace serveru REMEDIA MED NET budou zajisté v nejméně 99% pravdivé... I kdyby ve všem měli redaktoři stoprocentní pravdu, informace nebyly vybírány metodou "spin doctoring" či jinak účelově a koordinovaně nepodsouvány dalším médiím (čti: popularizovány) a nic nebylo manipulací, existuje přece jen jeden maličký odkaz na hlavní stránce serveru:

    Mýty a fakta lékové politiky - http://www.mednet.cz/Soubory1/m ty.pdf

    Je to naprosto profesionálně zpracovaný argumentační PR "nápadník". Není to první ani poslední nápadník, který jsem ve své praxi viděl.

    Takováto sumarizace "argumentů" patří ke standardním postupům v oblasti PR.

    Zajišťuje, aby všichni používali ve styku s médii ty samé argumenty, nevnášeli do mediálních výstupů "subjektivnost svých názorů" a tím nebyli protistranou atakováni, že "si odporují"...

    Už následovníci Ježíše Nazaretského zjistili, že Písmo Svaté je potřeba rozšířit v písemné, kanonizované podobě. Lenin, Mao i současné politické strany to od nich už jenom odkoukali... A servery jako Remedia MedNet slouží k tomu, aby byly "nosičem" takto prefabrikovaných argumentů a  informací... Dostatečně specializovaným, dostatečně kvalifikovaným, dostatečně "objektivním", dostatečně autoritativním. Stávají se informačním ETALONEM, o kterém nikdo nepochybuje a který je takřka nenapadnutelný. Vždyť nenajdete jedinou informaci, která by BYLA LŽIVÁ !!!!

    A přitom nejsou (a ani nemohou) být takovéto nosiče NEZÁVISLÉ.

    Co je principem nezávislosti? Je to i nezávislost na čtenářích či na poskytovatelích informací, je to nezávislost na oborových, spotřebitelských, výrobních obchodních, kartelových či produktových lobby?

    Na ZÁJMECH jedné skupiny lidí VYDĚLAT (mít zisk) z - přirozeného - strachu jedince (spotřebitele) o své zdraví? Nebo na zájmu občanů - spotřebitelů VĚDĚT, PROČ JEDNOU musejí stejně zemřít ????

    Malý příklad:

    Když potřebovali bývalí plánovači donutit ženy (ve jménu emancipace a nezávislosti socialistické ženy), aby odešly do práce, tvrdili odborníci i zemědělci: Pijte kravské mléko, je ZDRAVÉ. Na zbytečnost ročního kojení přísahali i pediatři.

    Šťastní byli zemědělci, mlékárny, sklárny, chemické fabriky na pytlíky, obchodníci, spotřebitelé. Mléko bylo čerstvé, laciné, (i ve školách), výrobky z něj neupravované chemikáliemi (a tudíž pro rychlou spotřebu).

    A aby děti se naučily žít v kolektivu, zřizovaly se v rámci SOCIÁLNÍHO programu školky, jesle, Osvobozená domácnost či ozdravovny. Mazal se tlustý chléb tučným máslem i družstevním medem, sýry se vyráběly prakticky v každém okrese.

    Výběr široký - takřka kapitalistický. Aby se takto osvobozená domácnost nezhroutila, rozběhla se výroba vysavačů, napařovacích žehliček, nemačkavých látek, plastových ubrusů z vikslajvantu a další vymoženosti POKROKU.

    Pak ale byly zjištěny hodnoty PCB v kravském mléce, nerecyklovatelnost vikslajvantu - PVC, režim reálného socialismu padl ve víru "sametového"převratu a do nově napsaných argumentářů jejich autoři napsali slůvko ZDRAVÍ a ALTERNATIVA, aby je po několika letech nahradili jiným - POZNÁNÍ a PŘIROZENOST.

    Zemědělci mezitím s produkcí kravského mléka zkrachovali (přes počáteční státní dotace), protože se muselo dokázat, že KOLEKTIVISMUS A EMANCIPACE ŽEN je hloupost, kterou si vymyslel bolševik.

    Nezaměstnanost v zemědělství rozrušuje sociální stabilitu venkova, přispívá k přetížení okresních měst, ke krachu řetězců družstevních prodejen, regionální dopravní obslužnosti i životaschopnosti venkova. Sýry z Holandska či Švýcarska stojí tolik co uherák, čokoláda je s fialovou krávou a nikomu to není divné, SUNAR už nevyrábí původní výrobce a tak není potřeba jej podporovat.

    A tak jsou ženy několik let na mateřské a kojí, seč mohou, ve jménu ZDRAVÍ svých dětí. Jejich manželé poznávají v práci, co je kapitalismus a co znamená uživit rodinu z jednoho platu, školky se zprivatizovaly, restituovaly či převedly ze státu na obce, které na ně a jejich provoz nemají peníze. Školky se zavřely a o děti se má postarat RODINA (když už je základem státu). Titíž pediatři říkají dnes, že na základě VĚDECKÝCH POZNATKŮ zjistili, že kojení nepřispívá k rozvoji rakoviny prsu a je pro děti to nejzdravější....

    Připadá vám to za vlasy přitažené? Proč? Vždyť zákulisí reality všedního života plánují (a po celou dobu posametového vývoje plánovaly - přes ulteraliberální rétoriku) dnes stejně, jako dříve. Pouze se přejmenoval Úřad na Ústav a pak na Institut, plánování se nahradilo slůvkem analýza aby se pak najhradilo slůvkem strategický rozvoj. Socialistický se nahradilo slůvkem liberální či konzervativní, (konzervy se dostaly na horní regály). Propagandě se říká vnější vztahy a novináře máme nezávislé... Nesmějte se.

    Ale zpět ke "vnějším" vztahům ctihodných lékařských spolků s čertem.

    Při velikosti obratu farmaceutického sektoru (viz státní rozpočet), velikosti standardního zisku z léčiv pro výrobce, obchodníky i lékaře, monopolnosti a stability sektoru (nemocnost v populaci je statisticky stabilní, spotřeba léčiv trvale stoupající, zdravotnictví je takřka monopolní odvětví, zisky se tudíž dají i plánovat ) je jasné, kolik peněz na reklamní a mediální aktivity (jejichž součástí je i PR a medialobbing) je na rok v celém sektoru k dispozici. jelikož jsou zájmy stejné - vůči státnímu rozpočtu i VZP, lze se na mnoha věcech domluvit. Od plakátků a letáků v ordinaci, přes vědecké konference, sborníky a knihy (které by bez firemních sponzorství autorů či vydavatelství nevyšly), kompendia, odborný tisk (který by bez reklamy nedokázal žít ani den) po rubriky Zdraví Výživa a Životní styl (v každém deníku - čtenáři je chtějí). Jsou to částky stamiliónové. Sofistikovanost manipulativních metod zde dosáhla dokonalosti...

    A pak se divte, proč jeden ministr musí být sebevrah, i kdyby nechtěl. Na čí objednávku?

    Poznámka JČ: Potíž je, že je zcela objektivně zjištěno (podle dosud dosažitelných informací), že je kojení dětí z mnoha důvodů skutečně pro děti daleko zdravější než jejich výživa umělým mlékem. (Mimo jiné obsahuje mléko matky protilátky proti chřipkám a infekcím.) Je to známo už mnoho let mimo politickokulturní kontext Československa a České republiky, těžko tedy argumentovat, že bylo kojení v ČR zavedeno jen jako příznak pádu komunismu...



    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|