Kdo je Remedia MedNet?
obchodní jméno: PANAX Co, s.r.o.. IČO 63074991
koupě zboží za účelem jeho dalšího prodeje a prodej s
výj. zboží, vyloučeného z.č.455/91 Sb.,a jeho příl.
vydavatelství - periodický i neperiodický tisk
nakladatelství - periodický i neperiodický tisk
činnost reklamní agentury
zprostředkovatelská činnost v oblasti reklamy
zprostředkovatelská činnost v oblasti obchodu a služeb
Jediným společníkem (!) této společnosti s ručením omezeným od jejího
založení byl a doposud je PharmDr. Rostislav Šimek (r.č. 580208/1307).
Tentýž Rostislav Šimek vlastní ještě jiný PANAX - IČO 10158014 - fyzickou
osobu, který jako na potvoru v obchodním rejstříku (www.justice.cz) zapsaný
není. Je ale plátce DPH a je veden jako zaměstnavatel více než 20 lidí.
Toliko strohá řeč úřední a www stránky ARES.
Vždy jsem si myslel, že společnost musí mít společníky. Český jazyk
je ale
méně přesný, než česká realita... V ČR mohou existovat dokonce dvě
společnosti se stejným majitelem, které se jmenují tak, že byste si je
spletli nejen v noci (kdy je každá kočka černá) , ale i ve dne. Jedna z nich
je ale s ručením omezeným (do výše vkladu - 100000 Kč).
Panax Co s.r.o. vydává Farmakoterapeutický dvouměsíčník REMEDIA a další
tituly z oblasti lékařství a farmakologie:
"Až se seznámíte s širokým spektrem léků blízkých svým klinickým
využitím a
budete mít možnost porovnat i jejich ceny, docela určitě lépe porozumíte
náročnému a zodpovědnému uvažování a rozhodování lékaře"- toť jedna z
perel tiskových informací Remedia. Nesmějte se.
Nechme ale promluvit samotnou redakci serveru Remedia MedNet... Nejlépe o
věci hovoří vždy ti, kterých se týká (ukázky pocházejí z www serveru Remedia
MedNet):
"V záplavě informací o medicíně a zdraví se člověk bez odborného vzdělání
těžko orientuje. Informací je mnoho, jsou málo srozumitelné a často
nedůvěryhodné. S pomocí našich zkušeností Vám chceme každý den přinášet
informace přehledné, srozumitelné a důvěryhodné."
Opravdu, nemusíte pochybovat. Stačí věřit. Stejně vám nic jiného nezbude.
Odvozeniny těchto informačních zdrojů najdete pravidelně i v řadě
"kamenných" deníků. O "zábavných" médiích ani nemluvě...
"Vznik, sílení a vytrvalé rozrůstání do hloubky i do šířky se u PANAXU
datuje již od roku 1990 a dosud neubírá na intenzitě."
"V PANAXU se jako jeho pracovníci sešli farmaceuti, lékaři, grafici,
jazykoví redaktoři, výtvarníci, specialisté na DTP a řada odborníků dalších
profesí nezbytných pro úspěšný chod nakladatelství, studia i agentury. Ti
všichni dohromady umožňují nezvyklé, originální a velmi účinné skloubení
činností, jejichž výstupy činí PANAX úspěšnou a svým způsobem jedinečnou
firmou."
Svatá pravda.
"K rozhodnutí o vydávání deníku pro zdravotníky jsme dospěli především
poté, kdy si mnozí z vás naříkali na ne úplnou a ne včasnou informovanost.
Na úvodní stránce Vám přinášíme čerstvé novinky ze zdravotně politického
dění. U nás najdete zprávy z horní i dolní komory Parlamentu ČR, vlády,
ministerstva zdravotnictví, komor lékařů i lékárníků. "
"Bonbónkem, který Vám dosud nikdo nenabídl, jsou záznamy z jednání výboru
pro sociální politiku a zdravotnictví sněmovny i senátu Parlamentu ČR.
Přetiskujeme je takřka v syrovém stavu, abyste si mohli udělat představu,
jak to ti naši poslanci vlastně myslí, jací vlastně jsou. Totéž Vám
poskytneme z nejdůležitějších tiskových konferencí například ministerstva
zdravotnictví, a posuďte sami, zda mají novináři pravdu, nebo mají pravdu
politici, kteří novináře viní z různých podlostí. "
Přepisy z jednání vytváří sekretářka firmy PANAX, která tím pádem
musí být
přítomná na jednáních zdravotního výboru...
Někteří klienti "nakladatelství a vydavatelství" PANAX (pravda je, že své
peníze tito klienti určitě nechali v nakladatelství a vydavatelství PANAX za
úplně jiné zakázky, než za vydávání REMEDIA MEDNET...):
Balírny Douwe Egberts, BBK Time, Boehringer Ingelheim, Galena, G.
H. S.
Partner, Glavunion, Grade, Grey, Hoechst Marion Roussel, KIA, Knoll, Léčiva,
Linea Recta, MARK/BBDO, McCANN-Erickson Prague, M. M. Production, Moto, OCÉ,
Publicis, Quo, Renault, Schering-Plough/USA, SmithKline Beecham, Sun &
Rubicon, Young & Rubicam, Suzuki aj.
Pozn. autora: Mezi těmito firmami naleznete největší reklamní
agentury, jejichž roční
obrat naleznete na serveru www.ara.cz
Komentář:
Informace serveru REMEDIA MED NET budou zajisté v nejméně 99% pravdivé... I
kdyby ve všem měli redaktoři stoprocentní pravdu, informace nebyly vybírány
metodou "spin doctoring" či jinak účelově a koordinovaně nepodsouvány dalším
médiím (čti: popularizovány) a nic nebylo manipulací, existuje přece jen
jeden maličký odkaz na hlavní stránce serveru:
Mýty a fakta lékové politiky - http://www.mednet.cz/Soubory1/m
ty.pdf
Je to naprosto profesionálně zpracovaný argumentační PR "nápadník".
Není to
první ani poslední nápadník, který jsem ve své praxi viděl.
Takováto
sumarizace "argumentů" patří ke standardním postupům v oblasti PR.
Zajišťuje, aby všichni používali ve styku s médii ty samé
argumenty,
nevnášeli do mediálních výstupů "subjektivnost svých názorů" a tím nebyli
protistranou atakováni, že "si odporují"...
Už následovníci Ježíše
Nazaretského zjistili, že Písmo Svaté je potřeba rozšířit v písemné,
kanonizované podobě. Lenin, Mao i současné politické strany to od nich už
jenom odkoukali... A servery jako Remedia MedNet slouží k tomu, aby byly
"nosičem" takto prefabrikovaných argumentů a informací... Dostatečně
specializovaným, dostatečně kvalifikovaným, dostatečně "objektivním",
dostatečně autoritativním. Stávají se informačním ETALONEM, o kterém nikdo
nepochybuje a který je takřka nenapadnutelný. Vždyť nenajdete jedinou
informaci, která by BYLA LŽIVÁ !!!!
A přitom nejsou (a ani nemohou) být takovéto nosiče NEZÁVISLÉ.
Co je principem nezávislosti? Je to i nezávislost na čtenářích či na
poskytovatelích informací, je to nezávislost na oborových, spotřebitelských,
výrobních obchodních, kartelových či produktových lobby?
Na ZÁJMECH jedné
skupiny lidí VYDĚLAT (mít zisk) z - přirozeného - strachu jedince
(spotřebitele) o své zdraví? Nebo na zájmu občanů - spotřebitelů VĚDĚT, PROČ
JEDNOU musejí stejně zemřít ????
Malý příklad:
Když potřebovali bývalí plánovači donutit ženy (ve jménu emancipace a
nezávislosti socialistické ženy), aby odešly do práce, tvrdili odborníci i
zemědělci: Pijte kravské mléko, je ZDRAVÉ. Na zbytečnost ročního kojení
přísahali i pediatři.
Šťastní byli zemědělci, mlékárny, sklárny, chemické fabriky na pytlíky,
obchodníci, spotřebitelé. Mléko bylo čerstvé, laciné, (i ve školách),
výrobky z něj neupravované chemikáliemi (a tudíž pro rychlou spotřebu).
A aby děti se naučily žít v kolektivu, zřizovaly se v rámci SOCIÁLNÍHO
programu školky, jesle, Osvobozená domácnost či ozdravovny. Mazal se tlustý
chléb tučným máslem i družstevním medem, sýry se vyráběly prakticky v každém
okrese.
Výběr široký - takřka kapitalistický. Aby se takto osvobozená
domácnost nezhroutila, rozběhla se výroba vysavačů, napařovacích žehliček,
nemačkavých látek, plastových ubrusů z vikslajvantu a další vymoženosti
POKROKU.
Pak ale byly zjištěny hodnoty PCB v kravském mléce, nerecyklovatelnost
vikslajvantu - PVC, režim reálného socialismu padl ve víru
"sametového"převratu a do nově napsaných argumentářů jejich autoři napsali
slůvko ZDRAVÍ a ALTERNATIVA, aby je po několika letech nahradili jiným -
POZNÁNÍ a PŘIROZENOST.
Zemědělci mezitím s produkcí kravského mléka
zkrachovali (přes počáteční státní dotace), protože se muselo dokázat, že
KOLEKTIVISMUS A EMANCIPACE ŽEN je hloupost, kterou si vymyslel bolševik.
Nezaměstnanost v zemědělství rozrušuje sociální stabilitu venkova,
přispívá
k přetížení okresních měst, ke krachu řetězců družstevních prodejen,
regionální dopravní obslužnosti i životaschopnosti venkova. Sýry z Holandska
či Švýcarska stojí tolik co uherák, čokoláda je s fialovou krávou a nikomu
to není divné, SUNAR už nevyrábí původní výrobce a tak není potřeba jej
podporovat.
A tak jsou ženy několik let na mateřské a kojí, seč mohou, ve
jménu ZDRAVÍ svých dětí. Jejich manželé poznávají v práci, co je kapitalismus
a co znamená uživit rodinu z jednoho platu, školky se zprivatizovaly,
restituovaly či převedly ze státu na obce, které na ně a jejich provoz
nemají peníze. Školky se zavřely a o děti se má postarat RODINA (když už je
základem státu). Titíž pediatři říkají dnes, že na základě VĚDECKÝCH
POZNATKŮ zjistili, že kojení nepřispívá k rozvoji rakoviny prsu a je pro
děti to nejzdravější....
Připadá vám to za vlasy přitažené? Proč? Vždyť zákulisí reality všedního
života plánují (a po celou dobu posametového vývoje plánovaly - přes
ulteraliberální rétoriku) dnes stejně, jako dříve. Pouze se přejmenoval Úřad
na Ústav a pak na Institut, plánování se nahradilo slůvkem analýza aby se
pak najhradilo slůvkem strategický rozvoj. Socialistický se nahradilo
slůvkem liberální či konzervativní, (konzervy se dostaly na horní regály).
Propagandě se říká vnější vztahy a novináře máme nezávislé... Nesmějte se.
Ale zpět ke "vnějším" vztahům ctihodných lékařských spolků s čertem.
Při velikosti obratu farmaceutického sektoru (viz státní rozpočet),
velikosti standardního zisku z léčiv pro výrobce, obchodníky i lékaře,
monopolnosti a stability sektoru (nemocnost v populaci je statisticky
stabilní, spotřeba léčiv trvale stoupající, zdravotnictví je takřka
monopolní odvětví, zisky se tudíž dají i plánovat ) je jasné, kolik peněz na
reklamní a mediální aktivity (jejichž součástí je i PR a medialobbing) je na
rok v celém sektoru k dispozici. jelikož jsou zájmy stejné - vůči státnímu
rozpočtu i VZP, lze se na mnoha věcech domluvit. Od plakátků a letáků v
ordinaci, přes vědecké konference, sborníky a knihy (které by bez firemních
sponzorství autorů či vydavatelství nevyšly), kompendia, odborný tisk (který
by bez reklamy nedokázal žít ani den) po rubriky Zdraví Výživa a Životní
styl (v každém deníku - čtenáři je chtějí). Jsou to částky stamiliónové.
Sofistikovanost manipulativních metod zde dosáhla dokonalosti...
A pak se divte, proč jeden ministr musí být sebevrah, i kdyby
nechtěl. Na čí
objednávku?
Poznámka JČ: Potíž je, že je zcela objektivně zjištěno (podle dosud
dosažitelných informací), že je kojení dětí z mnoha důvodů skutečně pro
děti daleko zdravější než jejich výživa umělým mlékem. (Mimo jiné obsahuje
mléko matky protilátky proti chřipkám a infekcím.) Je to známo už mnoho let
mimo politickokulturní kontext Československa a České republiky, těžko tedy
argumentovat, že bylo kojení v ČR zavedeno jen jako příznak pádu
komunismu...