Příspěvek k objasnění nové vlny rusofobie a antizemanovství
7. 9. 2013 / Vojtěch Merunka
Nemusí jít jen o blížící se české parlamentní volby, ale i vliv obchodních strategických zájmů. Ruská federace má zájem na vlastní náklady vybudovat širokorozchodnou eurazijskou železniční síť, která by propojila Evropu s dálným východem (střední Asie, Sibiř, Čína) a jezdily by po ní nákladní vlaky se zbožím a surovinami.
Kdyby se to povedlo, tak bychom moderními prostředky obnovili starověkou hedvábnou cestu z Evropy do Číny, což tenkrát hodně posunovalo civilizaci dopředu. Technický problém jsou rozdílné standardy rozchodu kolejí v Evropě a Rusku. Protože je většina zamýšlené vzdálenosti na území Ruské federace s širokorozchodnou tratí, levnější je zbývající kratší úseky na západě vybudovat také širokorozchodně. V současné době se zahajuje slovenský projekt jižní cesty v trase Košice, Bratislava, Vídeň a v plánu je také projekt Rail Baltica přes pobaltské státy do Polska.
Česká republika má výhodnou zeměpisnou polohu a proto je kandidátem na propojení těchto projektů. Eurazijský železniční koridor ale přes Českou republiku vést nemusí.
2002: Polsko proti prodloužení širokorozchodné trati do Bohumína ZDE
Obsah vydání | Pondělí 9.9. 2013
-
9.9. 2013 / Giorgio CadoriniPo osvobození od povstalců: syrská revoluce už není laická, demokratická9.9. 2013 / Tomáš KolocAmerický umělec, aktivista a duchovní Roger Siegel vypráví nejen o své práci s The Beatles9.9. 2013 / Příznivci intervence v USA spoléhají na "nezávislou expertízu" placené lobbistky syrských povstalců4.9. 2013 / Daniel SterzikNemocnice Vyškov: Máte podezření na akutní infarkt, pro nás je nejdůležitější, zda jste zaplatil za parkování6.9. 2013 / Levicoví stínoví ministři na seminářích SPaSu5.9. 2013 / Nemocnice ve Znojmě zavádí poplatky za parkování9.8. 2013 / Hospodaření OSBL za červenec 2013