Koutek reklamní tuposti 40 - "Zlaté kolečka" a "Zlaté esíčka"
12. 10. 2011 / Tomáš Koloc
Někteří reklamní pracovníci neovládají ani základní český (a nejspíš ani slovenský) pravopis, takže nevědí, že je-li název výrobku ve středním rodě (kolečka, esíčka) přídavné jméno před ním musí být také ve středním rodě (zlatá). Bez ohledu na to, že logo "Zlaté" má asi odkazovat na hlavní produkt výrobce, Zlaté oplatky, vypadá takto vyvedený obal sušenek jako dílo retardovanějšího žáka prvního stupně základní školy. To to v Opavii opravdu nikomu nedochází?
Proč tento koutek?
Reklama je součástí veřejného prostředí. Ovlivňuje naši řeč a vnímání estetiky, ať chceme nebo ne. Proto by měla dodržovat aspoň základní kulturu vyjadřování. Budeme publikovat takové příklady firemní komunikace, kde neschopnost jejího tvůrce či zadavatele překročila míru jazykové či jiné normy. Snad to přispěje ke kultivaci okolí nás všech.
VytisknoutObsah vydání | Středa 12.10. 2011
-
12.10. 2011 / Británie zchudne12.10. 2011 / Eva Schallerová: Ostravské děti jsou skutečně v ohrožení12.10. 2011 / Je to jak s bitou manželkou12.10. 2011 / Severokorejský režim si vytváří digitální Achillovu patu2.4. 2012 / Hodně klesající tendence17.4. 2012 / Zprávy, které nemají názor11.10. 2011 / Jan ČulíkPoškozují exhalace genetiku malých dětí? Nevadí, nám jde o práci a o pověst regionu12.10. 2011 / Evropská unie a Rusko kritizují uvěznění Tymošenkové12.10. 2011 / Čína začala nakupovat akcie státních bank12.10. 2011 / Veřejné slyšení na půdě Poslanecké sněmovny11.10. 2011 / Vážné obavy nad egyptským "přechodem k demokracii"11.10. 2011 / Nový afghánský režim mučí vězně11.10. 2011 / Německé firmy se těší na miliardové obchody s Mongolskem10.10. 2011 / Časovaná eurobomba10.10. 2011 / Miloslav ŠtěrbaÚstavní soud rozhodl ve prospěch "zásluhovosti" v případě vyplácených důchodů4.10. 2011 / Hospodaření OSBL za září 2011