Koutek reklamní tuposti 40 - "Zlaté kolečka" a "Zlaté esíčka"

12. 10. 2011 / Tomáš Koloc

Někteří reklamní pracovníci neovládají ani základní český (a nejspíš ani slovenský) pravopis, takže nevědí, že je-li název výrobku ve středním rodě (kolečka, esíčka) přídavné jméno před ním musí být také ve středním rodě (zlatá). Bez ohledu na to, že logo "Zlaté" má asi odkazovat na hlavní produkt výrobce, Zlaté oplatky, vypadá takto vyvedený obal sušenek jako dílo retardovanějšího žáka prvního stupně základní školy. To to v Opavii opravdu nikomu nedochází?

Proč tento koutek?

Reklama je součástí veřejného prostředí. Ovlivňuje naši řeč a vnímání estetiky, ať chceme nebo ne. Proto by měla dodržovat aspoň základní kulturu vyjadřování. Budeme publikovat takové příklady firemní komunikace, kde neschopnost jejího tvůrce či zadavatele překročila míru jazykové či jiné normy. Snad to přispěje ke kultivaci okolí nás všech.

Vytisknout

Obsah vydání | Středa 12.10. 2011