Poznámka pod čarou:

Multikulti tutti-frutti reklama

2. 7. 2011 / Karel Dolejší

Děkuji Bohumilu Kartousovi za podnětný příspěvek do Koutku reklamní tuposti. Na něm se totiž krásně ukazuje, jaká úžasná kreativita dnes českému reklamnímu trhu vládne.

Výrobcem sirupů Yo "ye" totiž německá společnost Eckes - Granini, která svůj výrobek v originále propaguje sloganem Yo. Nur die fruchtigsten Früchte (Yo. Jen to nejšťavnatější ovoce). Fádní mozky, jako je například ten můj, by ovšem v životě nenapadlo jít do veřejnoprávní televize s tak odvážným "filozofickým" překladem z němčiny, jak to ve skutečnosti právě udělal český reklamní tým. Svázán zastaralými předsudky bych považoval překlad "nejovocnější ovoce" za tu nejpitomější pitomost.

Jsem rád, že se dobrá věc podařila, a doufám, že si kreativci vydělali na kurs Muttersprache...

Vytisknout

Obsah vydání | Pátek 1.7. 2011