Hádanka: Bude mít sloučení dvou divadel navenek rozmanitější "tvář"?
8. 6. 2011 / Miloš Dokulil
Nechci se v nejmenším plést Ministerstvu kultury do jeho plánů na sloučení dvou zcela vzájemně odlišných scén, stávajícího Národního divadla a Státní opery Praha. Nemohu si ovšem nevšimnout, že většina opatření, k nimž stávající vláda přistupuje, je vesměs motivována potřebou "někde ušetřit peníze".
Takže o co doopravdy v daném projektu jde? Skutečně nejde, až na tom proslulém "prvním místě", především o ušetření finančních nákladů? Ať už se o tom hovoří jakkoliv?
Proč ale současně (ne)dělat z lidí hlupáky?
Dojde-li ke sloučení dvou vzájemně nemálo odlišně zaměřených souborů, tak potom přece nutně se sjednotí v jednom celku všechno, co předtím bylo jaksi "dvojí". Anebo ne? Copak bude mít navenek JEDNA scéna DVOJÍ dramaturgii a divadelní režii? A také zároveň DVA typy dirigentů a režisérů (pro opery), anebo DVOJÍ choreografii (pro baletní soubor)? Pokud ano, tak to by snad -- a účelněji -- mohlo všechno zůstat "při starém", viďte?
Proč vůči nám občanům nemá zaznít hlas shůry důvěryhodně, nýbrž většinou jen v hádankách s tajenkou? To "někdo nahoře" vždycky jen čeká, zda nějaké tvrzení "lid dole" pochopí a prohlédne? Nejde jenom o setrvalé škádlivé hrátky, kdy vládní jeviště se možná i vsadilo, zda a do jaké míry občanské hlediště skočí zase na lep?
VytisknoutObsah vydání | Středa 8.6. 2011
-
8.6. 2011 / Překročení meze8.6. 2011 / Jaká jsou skutečná rizika jaderné energetiky?8.6. 2011 / Dukovany nebyly šlendriánské8.6. 2011 / Jazyková perla ČT 248.6. 2011 / Zrušte segregaci ve školství8.6. 2011 / Pavel PečínkaKterý účinkující vás letos na festivalu Khamoro (Praha, 22.-28. května) nejvíc zaujal?7.6. 2011 / Zahrávat si s bankrotem7.6. 2011 / Normalizace ještě neskončila6.6. 2011 / Od rozhořčení k přímé demokracii14.5. 2011 / Hospodaření OSBL za duben 2011