Koutek reklamní tuposti 25 -- Díky kámo, žes mu zabil rodiče
2. 5. 2011 / Štefan Švec
Nehledě na to, že jezdit po světě s brečícím děckem na dveřích musí být bezva, je tahle reklama na autě asi nejzhůvěřilejším příkladem používání slova "díky" tam, kde má být "kvůli". Taky už jste ve zprávách slyšeli, že "díky hurikánu Katrina přišlo o střechu nad hlavou 650 000 lidí"?
Proč tento koutek?
Reklama je součástí veřejného prostředí. Ovlivňuje naši řeč a vnímání estetiky, ať chceme nebo ne. Proto by měla dodržovat aspoň základní kulturu vyjadřování. Budeme publikovat takové příklady firemní komunikace, kde neschopnost jejího tvůrce či zadavatele překročila míru jazykové či jiné normy. Snad to přispěje ke kultivaci okolí nás všech.
Vytisknout
Obsah vydání | Pondělí 2.5. 2011
-
2.5. 2011 / Vraždění bez soudu2.5. 2011 / Česká televize považuje ČR za misijní území1.5. 2011 / Rostou pochybnosti o smrti Kaddáfího syna2.5. 2011 / Správní rada Nadace Partnerství je znepokojena kroky nového vedení Národního parku Šumava12.4. 2011 / Hospodaření OSBL za březen 2011