|
Za špatnou úroveň českých médií nesou vinu majitelé, šéfredaktoři a nedostatek penězMarek HoušaNemam pochopeni pro intelektualni potrebu pana Brabce analyzovat "pravdivost" sdeleni ceskych medii.Jednak je pravdivost subjektivni. S tim souvisi i zbytecnost terminu "prostor potenciální pravdivosti". A k cemu je zemanovske konstatovani: "To by ovšem vyžadovalo rozhled, nadhled a aspoň elementární vzdělání, tedy vlastnosti, které jsou v novinářské komunitě zastoupeny leda omylem" ? K cemu je nadavani na radove novinare? Oni se nicim neprovinili. To jejich sefove jim denodenne davaji moznost krmit cteare "plky". Ze spatnou tvorbu pusti do distribuce. Ale muze si to dovolit, protoze lide ten smejd jeste stale kupuji. Ceskym mediim - novinarum nepomuze zadna analyza, kritika. Podstatou ubohosti ceskych medii je nutnost vyjit s nizkym rozpoctem. Prezit na malem trhu, jak nizkym mnozstvim odberatelu, tak jejich relativni chudosti. S nizkym rozpoctem je spojeno obsazeni redakci spatne zaplacenymi nadsenymi zacatecniky a grafomany. Z toho vyplyvajici atmosfera v redakcich, nulove moznosti financovat neoverene projekty - hledat nove cesty, patrat po informacich, podporovat rozvoj individualit atd. Sebelepsim vycvikem z osla zavodniho kone neudelate. Ale kdo vas nuti na nem jezdit zavody? Kdo nas nuti sledovat ceske informacni kanaly (slovo kanal ma pritom v cestine spise ten negativni vyznam). I na ceskem trhu je dostatek kvalitnich tistenych medii. Jenze jsou pro kapsu prumerneho ceskeho intelektuala draha, jsou v cizim jazyce a nejsou dostupna na kazdem rohu. A je tu Internet, ktery zastoupi radio i televizi. Abych byl konkretni, je tu tydenik Prague Business Journal ( http://www.pbj.cz), ktery obsahuje daleko nejzasvecenejsi informace z ceskeho hospodarstvi nez ostatni ceske deniky a tydeniky. Jenze stoji skoro 4x tolik nez prumerny cesky tydenik a je mene "vypravny". Totez plati o mesicniku Business Central Europe (http://www.bcemag.com). Dale jsou tu informacni kanaly urcene pro evropsky region jako nemecke WirtschaftsWoche (http://www.wiwo.de) a anglicky The Economist (http://www.economist.com). A na Internetu je rada skutecne exkluzivnich intelektualskych medii. Doporucuji casopis The Edge (http://www.edge.org) exkluzivni obsahem i osobnostmi podilejicimi se na jeho obsahu. |
|