Prospěšný příspěvek o vlivu PR agentur v českém tisku. Píše
Tomáš Pecina:
Prispevek o PR agenturach se mi zda velmi prospesny: v zemi, kde
pochopili demokracii jako system, ve kterem se da za penize koupit
vsechno, by bylo prekvapujici, kdyby to vypadalo jinak.
V poslednich letech, s rostouci ekonomickou krizi, se nektere casopisy
dokonce prestaly ostychat, a publikuji tzv. PR stranky jako svou
normalni soucast.
Prikladem je Reflex a jeho rubrika Styl, nebo z odbornejsich periodik
Photo Life: kdyz si firma zaplati, Jan Karbusicky (vydavatel a
sefredaktor v jedne osobe) ji otiskne vynikajici recenzi na vyrobek, a
podepise ho sifrou -pr-, ktera vypada uplne jako inicialy redaktora
(jako napr. -jk- u jeho clanku), ale jak si pozorny ctenar najde v
tirazi, je to zkratka za Public Relations.
Pritom jsem presvedcen, ze si pan Karbusicky zadny problem nepripousti.
Kdybyste se ho zeptal, vysvetlil by Vam, ze jinak by casopis ani vydavat
nemohl, takze je to takhle pro ctenare lepsi.