YouTube přišla o miliony dolarů z reklamy, kontroverze ohledně Googlu totiž dostihla USA

25. 3. 2017

Čelné americké firmy včetně podniků Verizon a Walmart zrušily svou reklamu na YouTube, protože se objevovala u videí, podporujících extremistické názory či hate speech. Minulý týden byl pro podnik Google z tohoto důvodu katastrofou.

V ČR naopak zadávají politikové a státní instituce nenávistným serverům, jakou jsou Parlamentní listy, které profitují z šíření rasismu a hate speech, otevřeně reklamu a prostituují se poskytováním rozhovorů pro tyto rasistické servery. Veřejnost by jim to měla spočítat.

Po investigaci britského deníku The Times, který zjistil, že se reklamy na YouTube objevují u extremistického a nenávistného materiálu, zrušilo reklamu na YouTube nejprve množství evropských podniků. Kontroverze se nyní rozšířila do USA, kde reklamu z YouTube nyní stáhly telekomunikační firmy AT&T a Verizon, farmaceutická společnost GSK, podniky Pepsi, Walmart, Johnson & Johnson a půjčovna automobilů Enterprise.

Firma Google se veřejně omluvila a přislíbila, že poskytne firmám větší množství kontroly nad tím, kde se jejich inzerce objevuje.

Kontroverze poukazuje na nepříjemnou skutečnost, že většina firem, zadávající reklamu na digitálních sítích neví, vedle jakého materiálu se jejich reklama objevuje.

Podrobnosti v angličtině ZDE

Vytisknout

Obsah vydání | Úterý 28.3. 2017