Zatímco v Praze šíří někteří Češi nesnášenlivost a nenávist, pracovníci drážďanské opery rozšiřují signály tolerance
1.5. 2016 / Jan Čulík
3. 5. 2016
„Na historické budově Mahenova divadla, stojící v centru Brna, zavlála vlajka s nápisem: Hrajeme díla uprchlíků z celého světa, těch z minulosti i těch současných.“
Podobně jako v Drážďanech, i v Brně tak projevili umělci z Mahenova divadla podporu uprchlíkům a podpořili racionální debatu namísto xenofobní hysterie a primitivního nacionalismu, píše Jakub Ryppel.
„Právě jako divadlo, které nese v názvu slovo „národní“, považujeme za nutné vymezit se proti vlně hysterického nacionalismu a proti manipulativnímu a populistickému zneužívání tohoto pojmu, jehož vzestup v české společnosti pociťujeme. Za 132 sezon, které má činohra Národního divadla Brno za sebou, uvedla řadu děl umělců – uprchlíků. Dokazuje to, že vlivy odjinud nemusí být zhoubné - naopak dovedou významně obohatit to, co romanticky nazýváme národní kulturou. Tuto skutečnost je třeba neustále připomínat,“ uvedl dramaturg činohry NdB Martin Sládeček.
Zdroj: Brněnská drbna, ZDE
Vytisknout1.5. 2016 / Jan Čulík