Znovu: Nechápu způsob uvažování Pavla Urbana
21. 4. 2016 / Jan Čulík
Česká diskuse o uprchlících, jak ji představuje do určité míry i argumentace Pavla Urbana, se zdá být naprosto mimo.
Fakta jsou tato:
Státy mají právní POVINNOST pomoci lidem prchajícím před válkou a pronásledováním. Odmítáním splnit své právní povinnosti se vyčlení z civilizovaného mezinárodního společenství a bude to pro ně mít záporné ekonomické, politické i strategické dopady. Už má.
Nechápu neustálé hypotetické kádrování uprchlíků v České republice (kde žádní nejsou), když to prostě není vůbec součástí problému. Česko má zákonnou POVINNOST, stejně jako jiné země uprchlíkům poskytnout útočiště.
Je to prostě ZÁKON. O zákonu se nediskutuje. Bědování některých Čechů je na úrovni toho, že by si někdo stěžoval, jak je neférové, že zákon trestá vraždu či sexuální zneužívání malých dětí a že je omezováním svobody projevu, když nezveřejňujeme argumentaci, hájící beztrestnost vražd či sexuálního zneužívání malých dětí.
Argumentace, že jsou mezi uprchlíky možná pachatelé kriminálních činů, je lichá - pachatelé kriminálních činů jsou v jakékoliv populaci. Proti možným pachatelům kriminálních činů musejí zasahovat bezpečnostní složky a orgány v trestním řízení. Nechápu, v čem je problém.
Bědování, že "zlá Evropská unie nám vnucuje uprchlické kvóty" je lživé a pokrytecké. V Evropské unii se dosahuje rozhodování demokratickou diskusí, v níž má slovo i Česká republika. Odpůrci uprchlických kvót nenabídli žádné jiné řešení. Lidem je nutno pomoci, co tedy chtějí dělat než rozumně je rozdělit po Evropě, aby jejich břemeno nemusely nést je dvě tři země, ale podělilo se o ně všech osmadvacet, tak jako tomu bylo už mnohokrát v minulosti, kdy Evropa přijala například milion Vietnamců a statisíce lidí, často muslimů (a to i ČR!) z bývalé Jugoslávie. Muslimové přijatí do ČR z bývalé Jugoslávie nikdy nebyli žádným problémem, jsou zcela neviditelní. Proč jsou pro některé lidi problémem muslimové teď? Nechápu.
Argumentace, že uprchlíci jsou "jiní" a "zničí náš způsob života" je jednak irelevantní - protože podle zákona máme povinnost je přijmout - jednak nesmyslná, jak dokazuje dlouhodobé soužití s muslimy v mnoha zemích západní Evropy. Kromě toho je rasistická. "Jiní lidé" nejsou nijak podstatně jiní, jsou lidé jako my.
Celé je to jen šum.
Vytisknout