KOUTEK REKLAMNÍ TUPOSTI:
Zpotvořený Baťa
28. 8. 2012 / Tomáš Koloc
Co paměť sahá, s prodáváním za ceny končící devítkou začal v Československu předválečný průmyslový hegemon Tomáš Baťa, který využil psychologický objev, že stojí-li něco 99, 90 korun, člověk má pocit, že je to levné -- nestojí to přece ještě stovku. Ačkoli tenkrát šlo vlastně také o sofistikovanou a kultivovanou formu ohlupování nakupujících, byla to přece jen poctivější hra, než dnes. Tomáš Baťa totiž skutečně nechal nakupujícího, aby inzerované haléře ušetřil. Jak ale nazvat reklamní pracovníky, kteří používají tutéž praktiku v době, kdy byly haléře zrušeny?
(Tuto cenovku jsem vyfotil v jednom královéhradeckém Tescu. Tesco tuto techniku používá i v jiných českých městech. Platíte-li kartou, halíře vám samozřejmě účtují přesně. Když platíte v hotovosti a kupujete jen tuto jednu inzerovanou věc, inzerovanou částku vám zaokrouhlí směrem nahoru, v tom případě jde tedy o klamavou reklamu.)
VytisknoutObsah vydání | Úterý 28.8. 2012
-
28.8. 2012 / Konopí poškozuje mozek mladistvým28.8. 2012 / Diskuse o církevních restitucích28.8. 2012 / Pákistánští muslimové vystoupili na ochranu dívky s Downovým syndromem, obviněné z rouhačství28.8. 2012 / Americký prodej zbraní do zahraničí r. 2011 zahrnoval tři čtvrtiny objemu globálního obchodu se zbraněmi28.8. 2012 / Štěpán KotrbaČeská televize není správní orgán veřejné moci, podle Kodexu se musí její zaměstnanci chovat vždy - i na facebooku28.8. 2012 / Britská veřejnost netuší, co znamená znásilnění27.8. 2012 / Nejasná motivace masakru 17 Afghánců27.8. 2012 / Pozastavte změny v pražské MHD28.8. 2012 / Církevní restituce a Jana Šilerová27.8. 2012 / Konec levné ropy je nesporným faktem27.8. 2012 / Cena pohonných hmot pro velké firmy28.8. 2012 / To naše české -ování...26.8. 2012 / Internet "vede k tomu, že se navzájem neposloucháme"8.8. 2012 / Hospodaření OSBL za červenec 2012