KOUTEK REKLAMNÍ TUPOSTI:
Jogurt s makaróny
30. 7. 2012 / Tomáš Koloc
Tato reklama patří do kategorie kritiky dnes velice rozšířených česko-anglických zpotvořenin, které nejsou správné a srozumitelné ani v jednom z použitých jazyků (naposled jsme o tomto druhu reklamní tuposti v Koutku pojednávali, když jsme kritizovali firmu CFC -- leccos nám posléze vysvětlilo i zjištění, že jde o indonéský řetězec s reklamním názvem, který má znít americky...).
Nyní se tedy vyznamenala firma Creamfields, která uvedla na trh výrobek s anglicko-českým názvem "Strawberry Jogurt", který by anglicky zněl "Strawberry Yogurt" (lze i "Yoghurt" nebo "Yoghourt") a česky "jahodový jogurt"...
Za zapůjčení jogurtu děkuji panu Miroslavu Špačkovi.
Proč tento koutek?
Reklama je součástí veřejného prostředí. Ovlivňuje naši řeč a vnímání estetiky, ať chceme nebo ne. Proto by měla dodržovat aspoň základní kulturu vyjadřování. Budeme publikovat takové příklady firemní komunikace, kde neschopnost jejího tvůrce či zadavatele překročila míru jazykové či jiné normy. Snad to přispěje ke kultivaci okolí nás všech.
VytisknoutObsah vydání | Pondělí 30.7. 2012
-
30.7. 2012 / Hrozí světu další potravinová krize?30.7. 2012 / Německo zasáhly dopady krize v eurozóně30.7. 2012 / Jezus ufone, smartfone, zcela nová filožofie27.7. 2012 / Ilona ŠvihlíkováIdeologická bitva o minulost -- bariéra pro hledání alternativ v České republice27.7. 2012 / Rekordní vedra v USA se rapidně zhoršují27.7. 2012 / Sýrie: Den poté27.7. 2012 / Syrské vládní jednotky obkličují Aleppo27.7. 2012 / Mario Draghi: Euro je "nezvratitelné"27.7. 2012 / Premiér Cameron se omluvil Severní Koreji26.7. 2012 / Kalousek jako vítěz od Lipan26.7. 2012 / Nový šéf Světové banky chce zlikvidovat chudobu3.6. 2012 / Hospodaření OSBL za květen 2012