KOUTEK REKLAMNÍ TUPOSTI:
Jezus ufone, smartfone, zcela nová filožofie
30. 7. 2012
KD│ Někdy to tvůrci reklamy prostě vlastenecky překombinují. V textu propagujícím v ČR nový smartphone tchajwanské firmy Asus (zkráceno z Pegasus; doporučuji představu optimalizovaného koně raději nevizualizovat) toho česky sice moc nenajdeme, každopádně však autor v otrockém překladu projevil invenci alespoň počeštěním na "smartfone". V anglických materiálech k výrobku Padfone se ovšem nikde nepíše, že jde o "smartfone"; mimo jiné asi i proto, že tento výraz existuje leda tak ještě v podobě SmartFone, což je systém webového volání zdarma od úplně jiné firmy... Jasně že chápu, chytrofón nebo xylofón, koho v cílové skupině to zajímá, s přiloženým bluetooth stylusem...
Proč tento koutek?
Reklama je součástí veřejného prostředí. Ovlivňuje naši řeč a vnímání estetiky, ať chceme nebo ne. Proto by měla dodržovat aspoň základní kulturu vyjadřování. Budeme publikovat takové příklady firemní komunikace, kde neschopnost jejího tvůrce či zadavatele překročila míru jazykové či jiné normy. Snad to přispěje ke kultivaci okolí nás všech.
VytisknoutObsah vydání | Pondělí 30.7. 2012
-
30.7. 2012 / Hrozí světu další potravinová krize?30.7. 2012 / Německo zasáhly dopady krize v eurozóně30.7. 2012 / Jezus ufone, smartfone, zcela nová filožofie27.7. 2012 / Ilona ŠvihlíkováIdeologická bitva o minulost -- bariéra pro hledání alternativ v České republice27.7. 2012 / Rekordní vedra v USA se rapidně zhoršují27.7. 2012 / Sýrie: Den poté27.7. 2012 / Syrské vládní jednotky obkličují Aleppo27.7. 2012 / Mario Draghi: Euro je "nezvratitelné"27.7. 2012 / Premiér Cameron se omluvil Severní Koreji26.7. 2012 / Kalousek jako vítěz od Lipan26.7. 2012 / Nový šéf Světové banky chce zlikvidovat chudobu3.6. 2012 / Hospodaření OSBL za květen 2012