KOUTEK REKLAMNÍ TUPOSTI:
Ostrovy ukryty -- "úspěch" Koutku reklamní tuposti?
13. 6. 2012 / Tomáš Koloc
Před nedávnem jsme vás v této rubrice informovali o reklamě společnosti Air One, která vymazala z Ligurského moře ostrovy Korsiku a Sardinii -- možná proto, aby ututlala existenci dvou oblastí, kam nelétá. Nyní se objevila druhá verze reklamy, kde je prázdné místo po ostrovech chytře zaplněno reklamním textem -- a tak ostrovy být vidět "nemohou".
O tom, zda jde o reakci na náš článek, můžeme spekulovat. Zeměpisný nesmysl však zůstává, stejně tak jako anglicko-český makarónský text, který u města Pisa česky upřesňuje, že jde o region Toskánsko (nikoli "Tuscany") Milán a Benátky se však v reklamě nazývají "Milan and Venice".
Proč tento koutek?
Reklama je součástí veřejného prostředí. Ovlivňuje naši řeč a vnímání estetiky, ať chceme nebo ne. Proto by měla dodržovat aspoň základní kulturu vyjadřování. Budeme publikovat takové příklady firemní komunikace, kde neschopnost jejího tvůrce či zadavatele překročila míru jazykové či jiné normy. Snad to přispěje ke kultivaci okolí nás všech.
VytisknoutObsah vydání | Středa 13.6. 2012
-
4.6. 2012 / Modernizace serveru Britských listů13.6. 2012 / Lagardeová: Světu hrozí trojitá krize12.6. 2012 / Itálie: Další v řadě12.6. 2012 / Smrtící látka: cukr11.6. 2012 / Argentina obnovila svůj nárok na Falklandy11.6. 2012 / Britský novinář: Syrští povstalci mě poslali na smrt11.6. 2012 / Ruští výsadkáři se připravují k nasazení v Sýrii11.6. 2012 / Evropská krize: Na řadě je Itálie3.6. 2012 / Hospodaření OSBL za květen 2012