Konkurence na železnici přece povede k likvidaci železniční sítě...

23. 5. 2012

Dobrý den pane Čulíku. Píši Vám reakci na Váš článek "IDnes chválí Jančuru,...", ozval se čtenář Jaroslav Tínek:

Projděte si pokusy pana Jančury z minula,že chtěl jezdit i na vedlejších tratích v některých krajích,jenže ČD uzavřela 10-leté smlouvy s kraji, takže jiný se tam nedostane. A navíc. Ježdění na vedlejších tratích je mnohem lukrativnější (tady se jezdí s dotacemi od kraje), kdežto ty vaše lukrativní tratě (Praha-Ostrava) jsou zcela plně hrazeny dopravci.Takže co si nevydělá, nemá.Pokud někdo nový proniká na nějaký trh, tak to dělá postupně,a racionálně vybírá vhodné trasy.

ČD mohla už dávno nahradit prodělečné spoje autobusovými(zde jsou mnohem menší náklady na provozování),j á sám jsem to navrhoval řediteli O16 někdy v r.2001(nebyl jsem a nejsem zaměstnanec ČD),jenže začaly to realizovat až nyní, pod tlakem konkurence.A ČD má mnohem větší potenciál udělat cokoliv,se státem v zádech,takže kdo je na tom líp? ČD nebo soukromník? Tož tak....

Pozn. JČ: Tak to je velmi špatná zpráva. Železniční doprava je přirozeně daleko ekologičtější než doprava autobusy, i když autobusová doprava je krátkodobě zdánlivě levnější a v důsledku zanedbanosti většíny české železniční sítě rychlejší a efektivnější. Pokud ČD nyní "pod tlakem konkurence" ruší prodělečné železniční spoje, znamená to, že skutečně dojde k likvidaci důležitých částí české železniční sítě, která by naopak měla být pro budoucnost rozvíjena. Železnice má v Evropě daleko větší budoucnost než autobusová doprava, v ČR ale zřejmě zmizí...

Vytisknout

Obsah vydání | Středa 23.5. 2012