Koutek reklamní tuposti 44 - Buďte cool s novými čočky, aneb Sexismem ke zvýšení prodeje?

8. 11. 2011 / Karel Dolejší

Inovovat lze různě. Co takhle se chlapácky kreativně rozhodnout, že budu skloňovat výraz "čočky" podle mužského vzoru "hrad"? Čoček, čočku, čočku, čoček, čočke!, čočku, čočkem; čočky, čočků, čočkům, čočky, čočky!, čočkech, čočky. Jen čočkej, zajíci!

Proč tento koutek?

Reklama je součástí veřejného prostředí. Ovlivňuje naši řeč a vnímání estetiky, ať chceme nebo ne. Proto by měla dodržovat aspoň základní kulturu vyjadřování. Budeme publikovat takové příklady firemní komunikace, kde neschopnost jejího tvůrce či zadavatele překročila míru jazykové či jiné normy. Snad to přispěje ke kultivaci okolí nás všech.

Vytisknout

Obsah vydání | Úterý 8.11. 2011