Koutek reklamní tuposti 42 - Kupte čočky, ale s brýlemi a slovníkem

19. 10. 2011 / Karel Dolejší

Jestliže má reklama nahlížená ze strany spotřebitele nějaké hypotetické racionální opodstatnění, pak jím je informování o vlastnostech zboží. To však znamená, že pokud se dozvíte pouze tolik, že zboží existuje a že je levné, nedozvěděli jste vlastně nic a taková reklama je pro vás zhola zbytečná. Acuvue Oasys ani Acuvue Oasys for Astigmatism si má zákazník zřejmě koupit jen a pouze proto, že jsou zkrátka levné. A zadavatel se dokonce ani nenamáhal přeložit název, ačkoliv pochybuji, že skutečně celých 100% vytipovaného segmentu rozumí bez problémů anglicky.

I když nakonec možná dobře, že se nepřekládalo. Kdyby si totiž případný zájemce o koupi přečetl "Acuvue Oasys pro astigmatismus", kterýžto výsledek nelze vyloučit, mohla by mu nad neodolatelnou nabídkou umělé deformace rohovky ještě ke všemu upadnout čelist. A to pak nepomůže ani antistresové srdíčko...

Proč tento koutek?

Reklama je součástí veřejného prostředí. Ovlivňuje naši řeč a vnímání estetiky, ať chceme nebo ne. Proto by měla dodržovat aspoň základní kulturu vyjadřování. Budeme publikovat takové příklady firemní komunikace, kde neschopnost jejího tvůrce či zadavatele překročila míru jazykové či jiné normy. Snad to přispěje ke kultivaci okolí nás všech.

Vytisknout

Obsah vydání | Středa 19.10. 2011