středa 26. července

O B S A H

Co je nového v České republice:

  • Komentovaný přehled zpráv Odkazy:
  • Výběr nejzajímavějších článků z poslední doby Brutální útok na Američana, který se zastal Roma:
  • Americké velvyslanectví v Praze protestuje, že rasistický násilník dostal jen podmínku Letecká doprava:
  • Včera v podvečer se zřítilo letadlo Concorde, které startovalo z Paříže do New Yorku. Zahynulo 113 osob Deník Právo, Britské listy a televize Nova:
  • Illusion deja vu. Návrat k rudoprávním "Ztroskotancům a zaprodancům", tentokrát o televizi Nova (Jan Čulík) K cenzurování zápisů Rady České televize:
  • Proč existují rozdíly mezi zápisy z jednání Rady ČT a zprávami o jejím jednání, zveřejňovanými na internetu (Miroslav Mareš, předseda Rady ČT)
  • Odpovědi členky Rady ČT Jany Dědečkové na otázky Britských listů Finančnictví:
  • O nezávislosti centrálních bank ve světě (Ivan Doležal) Politika a sdělovací prostředky:
  • Jak odpovědně hodnotí sdělovací prostředky poločas nynější vlády? (Jaroslav Polák) Vrcholná schůzka G8 v Okinawě:
  • Stála půl miliardy liber. Co je to mezi kamarády! (Observer)
  • G7 v Okinawě mimo realitu (Milostivé léto 2000) Tradice:
  • Všesokolské slety a spartakiády (Miloš Štěpánek) Česká politika:
  • Polobilancování (Miloš Štěpánek)
  • Trochu trapný boj Halík-Klaus o prezidentskou kandidaturu (Václav Pinkava) Reakce:
  • K dopisům Jaromíra Štětiny (Petr Bradáč) Češi doma a v zahraničí:
  • Časopis Český dialog nebude vycházet, "že prý se nelíbil českému ministerstvu zahraničí..." (Jiřina Fuchsová) Ekologie v České republice:
  • Havárie ve Spolaně a úniky toxických látek (Děti Země)



    Ikona pro Vaši stránku...

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|


  • Včera v podvečer se zřítilo letadlo Concorde, které startovalo z Paříže do New Yorku. Zahynulo 113 osob

    Nadzvukové letadlo Concord, které letělo z Paříže do New Yorku, havarovalo několik minut po startu z Paříže. Zahynulo při tom 113 osob.

    Letadlo společnosti Air France se zřítilo v plamenech na hotel Relais Bleu ve městě Gonesse severně od francouzského hlavního města, dvě minuty po startu z letiště Charlese de Gaulla těsně před 17. hodinou středoevropského času.

    Francouzské ministerstvo vnitra potvrdilo, že o život přišlo 100 cestujících a devět členů posádky. Na zemi byly usmrceny další čtyři osoby.

    Firma Air France uvedla, že všichni cestující na palubě byli Němci. Letěli na letiště Johna F. Kennedyho v letounu, který měla nasmlouvaný německá cestovní kancelář Deilmann. V New Yorku měli přesednout na zábavní loď, která je měla odvézt do Ecuadoru. Francouzský úřad pro letectví uvedl, že o život přišlo 47 mužů, 50 žen a tři děti.

    Když letadlo havarovalo, vznikla obrovská ohňová koule a dlouhá a silná kouřová stopa. Katastrofou byly části hotelu, na který letadlo spadlo, proměněny v zčernalé rumiště a zkroucené kusy železa.

    Hasiči lili proudy vody na zčernalý zbytek jen obtížně identifikovatelného trupu letadla.

    Podle svědků hořel levý motor letadla a letadlo nedokázalo získat před havárií dostatečnou výšku.

    Toto letadlo na letu č. AF 4590 bylo prvním nadzvukovým letadlem, které kdy havarovalo. K havárii došlo den poté, co potvrdila britská letecká společnost British Airways, že byly na křídlech všech jejích sedmi letounů Concorde objeveny mikroskopické trhliny.

    Fakta o letadlech Concorde

    První nadzvukové letadlo Concorde začalo létat v roce 1969.

    Letadla Concorde létají nad turbulenci ve výši téměř 20 kilometrů.

    Letadlo Concorde přeletí Atlantik rychlostí 2160 km/hod za méně než 3,5 hodiny.

    Šéf společnosti Air France uvedl, že úterní katastrofa byla zřejmě způsobena selháním motor a neměla asi nic společného s předem objevenými mikroskopickými trhlinami.

    Letadlo Concorde se považuje za jedno z nejbezpečnějších letadel na světě. Jediný problém vznikl v roce 1979, kdy v důsledku špatného přistání praskla jedna pneumatika letadla. Vedlo to ke změně konstrukce pneumatik.

    První letadlo Concorde bylo uvedeno do provozu v roce 1969. Air France a British Airways celkem provozují 13 těchto nadzvukových letadel. Činitelé společnosti Air France dosud konstatovali, že jejich dosavadní flotila těchto letadel může bezpečně létat až do roku 2007. Mluvčí pro francouzský letecký úřad uvedl, že nenařídí, aby se okamžitě přestalo létat s těmito letadly. Společnost British Airways bude znovu analyzovat bezpečnost všech těchto svých letadel, ale také neplánuje je vyřadit z  provozu.



    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|