Poznámky k diskusi o rasismu: nesouhlasím s Čulíkem
(Tezko take prijmout pozoruhodne vyroky, ze
"Arabove mi smrdi" - prostredi zapadnich univerzit, zejmena v technickych
a v lekarskych oborech, je nesmirne mezinarodni. Vedle sebe tam pracuji
odbornici z nejruznejsich kultur a zazemi. Tezko si pritom predstavovat,
jak se vzajemne ocuchuji a jak je jim neprijemny "zapach jine rasy".)
1, Nejenom nám smrdí jiné rasy, - naopak i my smrdíme jiným rasám.
Svědectví jednoho přítele, který měl nadnormativně " blízké" vztahy s
jednou černoškou - studentkou z jedné africké země. Pokaždé musel pod
sprchu a použít deodoranty. Toto děvče bylo velmi objektivní a totéž
prováděla sama se sebou. Roli samozřejmě hraje i potrava - dejte si pitomý
B-komplex a uvidíte, že smrdíte jinak.
Samozřejmě je možné si navzájem zvyknout a otužit se -stejně
jako je možné si zvyknout na soužití s kočkou nebo jiným zvířetem.
Váš přílad z mezinárodních vědeckých pracovišť je neregulérní.
Tito lidé jsou mimořádně vzdělaní, mnohdy přes různé národnosti studovali
stejné školy. Tito lidé si navzájem smrdět nemusí, protože možná používají
stejné desodoranty, vody na holení, jedí stejnou stravu. a dvakrát denně se
sprchují.
Prostě Vaše závěry jsou stejné, jako když Marťana pozvou do
šaten uchazeček o Miss World a on na základě této návštěvy usoudí, že
všechny ženy na Zemi jsou krásné. (samosebou, pokud má stejné estetické
cítění jako my)
Az lide uvidi Romy na mistech uredniku, politiku, majitelu
kramku, pilotu,
policistu, vedcu badajicich nad enzymy a geny a nikoliv vylucne jako hlucne
skupiny postavajici na namestich, posedavajicich v parcich atd., pak budeme
mit vsichni dukaz, ze se veci vyvijeji dobrym smerem. Ale meli bychom
poctive pocitat s tim, ze to je otazka pristich nekolika desitek let.
Přesně. Vám nevadí Pákistánci, o kterých víte, že si v potu tváře
vydělávají na chléb svůj vezdejší ve svých krámcích otevřených od nevidím
do nevidím. Jenže obyčejného Čecha, když vidí někoho podobně tmavého,
nenapadne, že má před sebou Inda, ale Roma. ( Epizoda z koupaliště s Vaší
dcerou.)
A ví, že četl v novinách, že v některých lokalitách jsou Romové v
obrovské části promoření infekční hepatitidou a že nedodržují karanténu a
hygienické předpisy. Případně, že zlikvidují nemocniční zařízení, a
infekční děti si vezmou domů.( Zažil jsem jako mladý lékař- absolvent
infekční hepatitidu na vojně v Mariánských láznéch v roce 76-77, a nebyla
to sranda.)
Vás by možná na lůžku infekčního oddělení hřálo vědomí, že jste se
nechoval jako rasista, já se ale raději v případech možného ohrožení zdraví
budu jako rasista chovat.
Osrtatně, je to rasizmus, když Vám před cestou do subtropických
zemí řeknou, abyste nejedli a nepili nic domorodého, kromě vybraných
podniků na určité úrovni ?
Anebo, když Vás varují, abyste si nezačínal nic s tamějšími
ženami, protože se odhaduje, že je v zemi 40% promoření Aidsem ? I to je
podle Vás Rasizmus, protože žena, na kterou narazíte, nemusí být nakažena ?
Podle Vašich příkladů by se to mohlo považovat za neoddůvodněnou
diskriminaci.
(kriminalita, pachana Cechy, neni
v tisku oznacovana za kriminalitu belosskou, kriminalita, pachana Romy
je vzdy oznacovana za kriminalitu romskou).
Právě naopak. Uvádějí se jen příklady násilí bílých na Romech,
uvádět opačné příklady se považuje za rozdmychavání rasové nesnášenlivosti
a politicky nekorektní. Jak jsem už napsal, do statistik se rasový původ
pachatelů nedává.
Ještě k Vaší poznámce o čemsi nezdravém v zemi, kde je člověk zabit
kvůli barvě pleti a o neschopnosti vyšetřit takovou vraždu.
Minulý týden jste mi napsal o dvou pověšených chlapcích z
pravděpodobně rasových důvodů. Loni byly v Londýně výbuchy v oblastech s
koncentrací neanglického obyvytelstva. Vražda je vražda, a nechápu rozdíl .
Každá by měla být vyšetřena.
Mimochodem, Scottland Yard prý už není co býval. Počet
vyšetřených vražd prý klesá.