Nenávist je vždy slepá

13. 1. 2016 / Daniel Veselý

Zdá se, že česká společnost se už naplno vytasila s neskrývanou nenávistí vůči uprchlíkům a migrantům pocházejícím z Blízkého východu, kterou jistě prohloubí aktuální atentát v Istanbulu, při němž přišlo o život deset osob, převážně Němců. Tento zločin podle posledních zpráv spáchal stoupenec Daeše/„Islámského státu“ původem ze Sýrie.

Jistě opět povolí stavidla běsnivosti mající kořeny v české neschopnosti chápat události v okolním světě, komplexní povahu islámu a odlišnost jiných kultur. Mám za to, že Češi by měli více cestovat, ne však jen po turistických ghettech kdesi v Egyptě, Tunisku či Turecku, pokud se nechtějí naplno ponořit do nikam nevedoucí nenávisti a iracionality. Ze své, byť nikterak zevrubné zkušenosti, mohu prohlásit, že jsem se jak na Západě, tak v islámských zemích setkal pouze s otevřenými, pohostinnými a vřelými lidmi, již vyznávají Alláhovu víru, nikoliv se sexuálně posedlými hrdlořezy bažícími po naší křesťansky nevinné krvi.  

Mohu své zkušenosti generalizovat tak, jak činí ti, kdo z duše nenávidějí muslimy a uprchlíky, ač žádného v životě nepotkali? Samozřejmě, že nikoliv. Mezi všemi lidmi, nehledě na jejich náboženskou příslušnost či etnicitu, se najdou i tací, kdo jsou schopni usmrtit 32 lidí v Bagdádu v týž den jako atentátník hlásící se k Daeši v Istanbulu ZDE. Také tento zločin spáchal pravděpodobně stoupenec Daeše, hnutí, jež má ke skutečnému islámu asi tak blízko jako Ku-klux-klan ke křesťanství.

Víme dobře, že Daeš je i slovy amerického prezidenta Baracka Obamy vedlejším produktem americké invaze do Iráku v roce 2003 ZDE, což podtrhují i poznatky zasvěcených odborníků ZDE, jinými slovy: tato perverzní mutace islámu vznikla v důsledku fatálního geopolitického rozhodnutí a nikoliv kvůli tomu, že by měla kořeny v samotném islámu. Je to tak těžké pochopit? Tragický incident v Istanbulu (pochybuji, že se někdo u nás bude zabývat ještě děsivějšími útoky v Bagdádu, tam se to „přece mele pořád“), nepochybně utvrdí již přesvědčené odmítače uprchlíků a islámu v tom, že jejich „kultura smrti“ je naprosto nekompatibilní s „evropskými hodnotami“, aniž by tito lidé byli schopni přijmout triviální analýzu.

Je zajímavé, že v souvislosti se sexuálními delikty v Kolíně nad Rýnem a dalších německých městech i ve Finsku se řada Čechů, především mužů, začala zčistajasna zajímat o práva žen. Proč se ale neozvali dříve? Patrně se jim to hodí do krámu při jejich svaté kruciátě proti islámu a migrantům, jinak by je nenechalo chladnými rozsáhlé sexuální násilí páchané v České republice. Asi nejbizarnějším příkladem je text z pera Jiřího X. Doležala, který českým proimigračním dobrovolnicím radí, aby poskytovaly sexuální služby uprchlíkům v Německu.

Téměř bez povšimnutí zůstávají znepokojující informace o útocích proti uprchlickým centrům v Německu, jichž bylo podle německých orgánů ještě před kolínskými událostmi na 817 včetně 90 žhářských útoků ZDE. Celkově se uprchlíci v Německu v minulém roce stali obětí 1610 kriminálních činů.

Představme si, jak tito lidé museli trpět, když houfně opouštěli svou válkou či ekonomickými nešvary sužovanou vlast, podstupovali trnitou a nezřídka smrtí provázenou cestu do Evropy, aby byli nakonec vystaveni těmto násilným činům? Nejsme snad schopni poskládat si informace a fakta takovým způsobem, abychom pochopili, že trestná činnost se netýká pouze nás, Evropanů, ale i dalších? Nebo jsme jen zaslepeni iracionální nenávistí a záští, jež maří diskusi o problémech, jimž čelíme?

Vytisknout

Obsah vydání | Středa 13.1. 2016