Další zkušenosti s podvody s cenami

29. 5. 2014

Rád bych přidal několik poznámek k článkům o podvodech s cenami. Řetězce mají samozřejmě daleko víc metod, jak nepozorovaně zmást zákazníky, píše Stanislav Pivoňka. Už celkem běžné je, že se uvádí daleko vyšší sleva, než jaká ve skutečnosti je, například u 40% slevy často zjistíte, že nedělá ani 25 %.

U zboží se teď taky běžně objevuje štítek SLEVA, i když o žádnou nejde, neboť se na nich nikde nepíše původní cena. Jeden supermarket v poslední době tuto praxi dovedl asi nejdál a dává na maso cenovky tištěné rovnou už s červeně obarveným spodkem, aby vypadalo jako ve slevě. Původní cena je samozřejmě značně vyšší, ovšem falešná sleva pořád ještě zaručuje, že se maso prodává za vyšší cenu než dosud.

Jiný supermarket zase vyvěšuje na zboží údaje o slevě už den před tím, než začnou platit. Že se na to nechá spousta lidí nachytat je zřejmé (viz postřehy p. Karvaiové), jinak by to nedělali. Slevy se zkrátka teď zdají prodejcům jako zlatý důl, a to nejde jenom o obchodní řetězce.

V podchodu v Praze na Florenci jsem například viděl ceduli na obchodě s taškami, která hlásala 80% slevy. Obyčejný ruksak tam stál 400 Kč, -, zatímco u Vietnamců se dal pořídit za 250. Opravdu skvělé!

Zmiňujete se o obchodní inspekci. Zajímalo by mě, jestli u nás opravdu nějaká existuje. Nedalo by se někde zjistit jména těch lidí? Třeba by se z nich podařilo vytáhnout, co se s tím bude dělat.

(A proč se zatím nedělá.)

Vytisknout

Obsah vydání | Čtvrtek 29.5. 2014