Koutek reklamní tuposti:
Pro ránu je jako dělanej...
18. 11. 2013 / Tomáš Koloc
Nemůžu si pomoct, ale kdykoli projdu kolem českého řeznictví, zazní mi v hlavě legendární píseň o čuníkovi z povídky Na brigádě, která je součástí filmové prvotiny Tomáše Vorla Pražská pětka. V závěru povídky slaví družstevníci i "reakcionáři" v hospodě dožínky, a jakmile přinesou pohoštění, odsoudí muzika pod vedením Vlastimila Zavřela čuníka refrénem: Jé jé/ať je praštěnej/pro ránu je jako dělanej...
České masny, řeznictví a uzenářství si nejspíš myslí totéž, takže na rozdíl od západní korektnosti vypadá jejich reklamní prostor jako zjevná reklama na prasečí inkvizici. Dospělí domorodci už jsou na to zvyklí. Traumata, která ony reklamy (podobné těm, které užívá královéhradecké řeznictví Nosek či nymburské uzenářství firmy Jatky Český Brod) způsobily dětem či cizincům, však zmapují až budoucí patopsychologové.
P. S. Jak vidno, v závěru písně se družstevníci a reakcionáři, posílení vepřovým masem, porvou, načež zboří hospodu...
VytisknoutObsah vydání | Pondělí 18.11. 2013
-
18.11. 2013 / Pomlouvat Romy není odvážné. Je to rasismus18.11. 2013 / Stali jsme se 17. listopadu 2013 terčem hrubé agrese18.11. 2013 / Karel DolejšíSentimentální utopie alias Čas nikdy nenalezený, aneb Co jsi neztratil, to nemáš18.11. 2013 / Lékařství se vrací o sto let zpět17.11. 2013 / Kryl výběrově17.11. 2013 / Maďarský autor donucen uprchnout v osmdesáti ze své země16.11. 2013 / Vylučováni, ignorováni a zanedbáváni16.11. 2013 / Václav Žák: Lustrace byly součástí mocenského zápasu16.11. 2013 / Z reakcí pod článkem o Romech v deníku Guardian15.11. 2013 / Křesťané jsou ohroženi v zemích, kde jsou menšinou15.11. 2013 / Mexiko potlačuje svobodu projevu15.9. 2013 / Hospodaření OSBL za srpen 2013