dTest: Skylink a CS Link klamou spotřebitele
21. 6. 2012
tisková zpráva
Satelitní digitální televize bez poplatků. To je první informace, kterou o Skylink a podobně o CS Link zjistíme, pokud zadáme jejich jméno do internetových vyhledávačů. Svým zákazníkům přitom od září zavádí servisní poplatek a povinnou výměnu starších karet.
Poradenská linka časopisu dTest zaznamenala mohutný nárůst počtu nespokojených zákazníků Skylink a CS Link. Jak sami uvádějí - jedním z hlavních důvodů pro využívání jejich služeb byla slíbená záruka doživotního bezplatného užívání. Klientům ale nyní přišlo oznámení o zavedení servisního poplatku 29 Kč měsíčně. Navíc jsou nuceni i k výměně starého typu karty CryptoWorks za kartu "Výměna", a to úplatně za 600 Kč.
Skylink i přes zavedení poplatku nadále na svých webových stránkách uvádí, že služby poskytuje bezplatně. Až v podrobnějších podmínkách se spotřebitel dozví, že nabídka vyžaduje placení servisního poplatku. Skylink se hájí tím, že poskytovaný příjem skutečně zpoplatněný není, servisní poplatek pokrývá pouze související náklady jako administrativní a technické zajištění. Vedoucí poradenské linky dTestu Lukáš Zelený ovšem s takovým vysvětlením zásadně nesouhlasí: "Zákazníci jsou klamáni nepravdivými údaji. Bezplatné poskytování nesmí zahrnout žádné související poplatky. Spotřebitel se vždy musí dozvědět konečnou cenu, tedy včetně DPH a všech poplatků. Částka 29 korun měsíčně nepředstavuje bezplatné poskytování služeb."
Právníci dTestu vyhodnotili postup společnosti jako klamavou obchodní praktiku ve smyslu zákona o ochraně spotřebitele, a proto podali podnět na Český telekomunikační úřad k zahájení správního řízení.
Lukáš Zelený k případu dále uvádí: "Poskytovatele satelitního vysílání CS Link a Skylink koupila vloni lucemburská firma M77 Group S. A. a ovládla tak dle dostupných údajů 85 % trhu. Vzhledem k tržnímu podílu společnosti se tedy rovněž domníváme, že došlo ke zneužití dominantního postavení na trhu. dTest tedy rovněž podal podnět Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže," a dodává: "Pokud by Úřad shledal zneužití dominantního postavení, ustanovení o poplatku by bylo neplatné a společnost by jej musela nespokojeným zákazníkům vrátit." Společnost ale na platbách trvá. Pokud uživatel neuhradí měsíční servisní poplatek 29 Kč, neprovede požadovanou výměnu karet nebo neobjedná placený p! rogramový balíček, tak podle slov společnosti nepřijímá nové obchodní podmínky a ukončuje tak smlouvu.
VytisknoutObsah vydání | Čtvrtek 21.6. 2012
-
21.6. 2012 / V Africe zemře hladem asi milion dětí21.6. 2012 / Krizový štáb proti rasismu v České republice21.6. 2012 / David Cameron uvažoval o zásahu ozbrojeného komanda proti ruské lodi vezoucí zbraně pro Sýrii21.6. 2012 / Liga arabských států nevidí důvod intervenovat v Sýrii, vyzývá Moskvu k ukončení podpory Asada21.6. 2012 / Británie a Spojené státy chtějí Asadovi nabídnout milost, pokud se zúčastní mírových rozhovorů21.6. 2012 / Egyptský stát omezuje demokratické svobody21.6. 2012 / dTest: Skylink a CS Link klamou spotřebitele21.6. 2012 / Rumunský expremiér odsouzený za korupci se postřelil20.6. 2012 / Dobrodružství v Sýrii?20.6. 2012 / Dva důvody, proč Španělsko opustí eurozónu20.6. 2012 / Turecký premiér napadá ženská práva3.6. 2012 / Hospodaření OSBL za květen 2012