Koutek reklamní tuposti 28 -- Íngliš is hír
11. 5. 2011 / Štefan Švec
V Kauflandu prodávají zajímavý nápoj. Podle jazyků na etiketě je určen na trh český, maďarský, polský, rumunský, slovenský a bulharský. Přesto je na hlavní části etikety kompletně všechno jen a jen anglicky. Asi už je ta angličtina holt opravdu nová koiné, která spojuje všechny národy a není třeba ji nijak překládat. Jenom mě trochu mate, jestli je ten nápoj opravdový "Ice Tea" (ba dokonce "real tea"), nebo "Real Lemon juice". Na etiketě je to všechno.
Proč tento koutek?
Reklama je součástí veřejného prostředí. Ovlivňuje naši řeč a vnímání estetiky, ať chceme nebo ne. Proto by měla dodržovat aspoň základní kulturu vyjadřování. Budeme publikovat takové příklady firemní komunikace, kde neschopnost jejího tvůrce či zadavatele překročila míru jazykové či jiné normy. Snad to přispěje ke kultivaci okolí nás všech.
VytisknoutObsah vydání | Středa 11.5. 2011
-
11.5. 2011 / Stydím se. A moc. Doufám jen, že nejsem sám11.5. 2011 / Politická kultura v ČR11.5. 2011 / Jak ČR neblaze napodobuje USA11.5. 2011 / Syrská vláda nezabíjí pokojné demonstranty11.5. 2011 / KDU-ČSL vystupuje proti násilí v Sýrii11.5. 2011 / Uwe LadwigO vraždě teroristy a o krádeži pera, neboli rozdíl mezi myšlením a zamyšlením10.5. 2011 / Otázky, které nemají lehké řešení10.5. 2011 / Co a jak řeší nadstandard10.5. 2011 / Existuje al Kájda jako globální organizace? Ne.10.5. 2011 / Americký miliardář získal soudní příkaz umožňující mu stíhat osoby, které ho na internetu "pomluvily"9.5. 2011 / Výzývám občany k aktivitě9.5. 2011 / Vít RossignolMediální divadelní představení Usáma, volby a příprava k odchodu z Afghánistánu9.5. 2011 / Moskva v Den vítězství předvedla jaderné svaly12.4. 2011 / Hospodaření OSBL za březen 2011