Ještě jednou Nerone ve Státní opeře
 
Recenze E. Vitove v casopise Harmonie 2/1999.  Vyjimam z textu:
"Je velice prinosne, kdyz se na scene opery objevi dilo mene zname, natoz
v pripade Boitove zcela neznama opera Nerone."
 Proc zcela neznama? Kobbe's
Complete Opera Book ji 3 strany venuje a nejaka CD se snad take daji koupit.  
"Obohaceni narusta, dostane-li  jevistni provedeni moderni formu a splni
tak smysl realizace." 
Nic moderniho, proste bezna macha ve stylu Kamenneho
mostu a obdobnych produkci (viz J. Lipsansky o filmu). 
(Odboceni, abyste
chapal, co jsou zdejsi moderni postupy. Kdyz se v r. 1998 plzenska opera
inspiruje   Rusalkou Davida Pountneye z r. 1983, pisi kritici o odvaznem
inscenacnim postupu.) 
Pak velka chvala, i kdyz  drobne chyby priznany jsou:
"Puvabna altistka ...se po pocatecni distonaci  rozezpivala az do
presvedciveho zaveru".
 Mohla se radeji rozezpivat uz v satne.
 "Presto, ze vytky v detailech prace by byly cetne, nelze mu (reziserovi)
nepriznat smysl pro celek, dramaticnost, akci a schopnost prace s velkym
sborem." 
V cem ta schopnost spocivala, nevim. V ciste intonaci sotva. 
"S operou je treba se divacky szit a kazdy sam si ji vradit do vlastnich
dejin opery, co se empirie tyce. Teprve potom se kazdemu jednotlivci, jemuz
bylo dilo poprve predlozeno, soud vyloupne."
 Szivat se s ni nehodlam a soud
se mi uz vyloupl. Nikdy vice v  provedeni SOP. 
Nechapu, odkud berou kritici
presvedceni, ze divak bude vyhledavat dila, ktera ho na prvni poslech
nezaujala, ci vylozene otravila, a bude se snazit se s nimi szit. 
K cemu?
Kritici se mozna szivaji, divaci nikoliv -  na ctvrte reprize byla SOP
poloprazdna.