Protest proti Telecomu
Jaká marnost našeho počínání! Myslím si, že s Telecomem stejně stávkou nepohneme, je řízen na "dálku" ze zahraničí lidmi, které zajím,ají jen čísla vyjadřující čistý zisk.
Má úvaha se týká té "zlodějiny", kterou nyní Telecom provídá. Nejenže si zdražuje o neuvěřitelných šedesát procent, stále udává ceny v "impulsech" a nikoliv v minutách tak, aby to prosté lidi tak nebilo do očí. Příště zdraží jen o jedno procento, impuls bude 0,5 sekundy a stále mu to projde. Stát by měl vyhlásit konec oněm nicneříkajícím impulsům a zavést minutovou sazbu.
Nejhorším činem je však jejich parazitování na internetu. Nevím, za si to uvědomujete, ale s rozšířením internetu se několikrát zvýšily telefonní poplatky desítek tisíc uživatelů. Telekom tento boom nekomentuje a tváří se, že se jej to ani netýká. Přitom INKASUJE NEHORÁZNÉ PENÍZE ZA SLUŽBY, KTERÉ NEPOSKYTUJE. To by si měli především uvědomit.
Zajímalo by mne vyčíslení skutečných nákladů, jaké náklady vznikají Telecomu, když udělám tři pětiminutové hovory denně oproti jednomu po dobu osmi hodin. Přece to není třicetkrát tolik, kolik si Telecom účtuje! Navíc ústředna hovor jednou přepne a už se o něj v podstatě nemusí starat - jen zesiluje signál!
Mnohem přehnanější je cena pevné linky. To vlastně tu "práci" ústředny odstraníme pevným naprogramováním (zadrátováním) příslušného spoje. PROČ JE TEDY PEVNÁ LINKA 300x DRAŽŠÍ než obyčejná, nevyužitá linka? V Kanadě, na Newfoundlandu, mi kamarád ukazoval připojení 64 k, za které platí 80 kanadských dolarů měsíčně. Na Novém Zélandu jsem platil paušál 30 dolarů (kurs jako marka) za telefon měsíčně a místní hovory byly v ceně.
Sám jsem za svou pražskou kancelář s dvěma lidmi platil 15 000 Kč za měsíc - bez zahraničních volání. Vzhledem k povaze naší práce musíme být připojeni k internetu většinu dne. Je mi velmi trpce při pomyšlení, že tyto peníze odsávají firmy, které s poskytovanými službami nemají nic společného.