Britské listy


středa 11. července

O B S A H

Co je nového v České republice:

  • Komentovaný přehled zpráv Odkazy:
  • Výběr nejzajímavějších článků z poslední doby Na pomoc neinformované dr. Rážové z Kanceláře prezidenta republiky:
  • Amnesty International: Neustálé popravy v Iráku musejí skončit
  • Amnesty International: Irák - 106 duchovních a studentů je už deset let nezvěstných
  • Amnesty International: Mučení v Iráku
  • Irák: Jak jsou zabíjeni Saddámovi příbuzní Česká politika a sdělovací prostředky:
  • Virtuální kauzy a  minimální míra soudnosti čtenáře: Olovo a bróm pro Březinu! (Štěpán Kotrba) Spojené státy, věda a politika:
  • Bude prezident Bush financovat výzkum lidských kmenových buněk? Zvládání přebujelého automobilismu:
  • Za vjezd do středu Londýna se bude platit pět liber Reakce:
  • Veřejnoprávní deník by byla skutečně dobrá věc (Vladimíra al Malikiová, Lubomír Brožek) Obrana:
  • Chci se zastat Eugena Haičmana proti fachidiotické kritice (Václav Pinkava)



    Ikona pro Vaši stránku...

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|


  • Zvládání přebujelého automobilismu

    Za vjezd do středu Londýna se bude platit pět liber

    Motoristé budou platit pět liber (cca 275 Kč) denně za vjezd automobilem do centra Londýna, oznámil včera londýnský primátor Ken Livingstone.

    Prostřednictvím poplatku, jehož cílem je omezit dopravní zácpy v Londýně, se vybere přibližně 200 milionů liber ročně, které budou investovány do modernizace londýnské veřejné dopravy.

    Poplatek bude zaveden v roce 2003 a očekává se, že v jeho důsledku dojde k poklesu počtyu automobilů, jezdících do centra Londýna asi o 15 procent. Livingstone chce hlavně rozvíjet autobusovou dopravu. Každoročně chce zvýšit počet autobusů, jezdících v Londýně, o pět procent Modernizace zastaralého londýnského metra, však bude záviset na partnerství mezi soukromými investory a státním dopravním podnikem, které metro provozuje. Toto partnerství nyní kontroverzně vyjednává britská vláda.

    Livingstone konstatoval: "Chceme, aby 15 procent lidí přestalo používat automobily a začalo využívat veřejné dopravy. Ti lidé, jejichž povolání vyžadují, aby jezdili do centra Londýna automobilem, v něm pak budou moci jezdit bez dnešních strašlivých každodenních zácp."

    Od poplatku budou osvobozeny taxíky, motocykly a určité autobusy, stejně jako invalidní řidiči.

    Poplatek za vjezd do centra Londýna se bude muset platit ve všední den od 7 do 19 hodin. Kontrolovat ho budou digitální kamery se schopností číst poznávací značky automobilů.

    Řidiči budou moci platit v den vjezdu do Londýna, nebo předem u benzínových pump, v trafikách, poštou, telefonem nebo prostřednictvím internetu.

    Někteří pozorovatelé jsou skeptičtí, neboť poukazují na to, že přebytečné automobily "nemají kam zmizet". Pokud by však projekt byl úspěšný, bude zřejmě rozšířen i na další britská velkoměsta.


    Britské listy

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|