Tabákový koncern podporuje Nadaci Naše dítě
...aneb prachy jako prachy
Společnost Philip Morris nabídla Nadaci Naše dítě 201 pražských billboardů za účelem reklamní kampaně, která je směřována k tématu ukončení školního roku a vysvědčení.
Reklamní kampaň, která odstartuje příští týden a poběží do konce června, vytvořila agentura Leo Burnett Advertising. Celková hodnota daru společnosti Philip Morris činí dva miliony korun. Ústřední myšlenkou reklamní kampaně je heslo "Silná slova nestačí na slabé známky". "Nahrazení billboardů s tabákovou reklamou sociálním motivem lze tak chápat jako příspěvek společnosti Philip Morris k prevenci kouření nezletilých," domnívá se představitel společnosti Marek Hlavica. Potud zestručnělá zpráva agentury ČIA.
Neodpustím si však jeden komentář. Neuvěřitelné. Drzost, se kterou Phillip Morris proniká při propagaci svého loga (jako sponzora) mezi děti a obhajuje tak SVOU REKLAMU, je udivující. Být vevedení Nadace "Naše dítě", nevzal bych peníze tabákové firmy ani náhodou.
Diskredituje to samu nadaci a její (možná) ušlechtilé cíle. Ale "prachy nesmrdí" - cituji velmi volně výrok, který v přesném znění zněl: "Neznám rozdíl mezi čistými a špinavými penězi." Pronesl jej kdysi přední státní činitel při obhajobě ekonomické transformace. Že by "kupónová" - nyní "billboardová" - metoda oslnila neziskový sektor? Někteří lidé jsou opravdu nepoučitelní.