pondělí 28. února

O B S A H

Co je nového v České republice:

  • Komentovaný přehled zpráv Odkazy:
  • Výběr nejzajímavějších článků z poslední doby Česká média pod vlivem soukromých zájmů a PR agentur?
  • Slyším trávu růst? Na okraj diskuse o druhém programu ČT (Milan Šmíd)
  • Jak média přicházejí o nevinnost (Milan Šmíd)
  • "Cestovatelská" skrytá reklama v sobotním Právu (Štěpán Kotrba)
  • ČT: Válka policistů, postižená husa a jak to vlastně je... (Štěpán Kotrba)
  • Na Cibulce byly stromy pokáceny a PR agentura činila nátlak na novináře, aby o tom nepsali (Děti Země) Demokracie:
  • Dobrý odborník se pozná podle toho, že obhájí svůj názor i proti laikovi (Daniel Tomek)
  • Nechme fyziku fyzikům, zdravotnictví lékařům, banky bankovním úředníkům a politiku politikům (Juliana) Česká politika:
  • Odpověď Zbyňkovi Pešťákovi: Není pojem jako dojem aneb proč je dobré učiti se logiku (Jiří David) Smějí vlády financovat pořady ve veřejnoprávních sdělovacích prostředcích? (A co to udělá s jejich věrohodností?)
  • Právo vědět (bez uvozovek!) nebo povinnost řešit? (Miloš Štěpánek) Oznámení:
  • Biomasa v Peklově
  • Vychází 117. titul nakladatelství Audiostory: kniha Františka Kožíka "Za trochu lásky"
  • Výzva: Protestujme proti tiskovému zákonu (Společnost pro občanskou veřejnou aktivitu)



    Ikona pro Vaši stránku...

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|


  • "Cestovatelská" skrytá reklama v sobotním Právu

    Musíte vidět... tu prostoduchost

    Štěpán Kotrba

    Když Britské listy před časem přinesly velký materiál o mediálních manipulacích jako neuveřejněnou odpověď na otázku Lidových novin, obsahoval článek i nijak blíže nedokumentovaný výčet, jak mohou firmy (či politici) manipulovat médii či využívat jich ke skryté reklamě.

    Na stránce "Cestujeme" sobotního Práva, kterou pravděpodobně kompletně připravila Jana Linková (všechny články jsou podepsány Jana Linková nebo (jl). Ani náznak slov "inzerce", "komerční informace", "public relations" či "PR"), najdeme mimo slušné řádky informací i zcela nepokrytě skrytou reklamu. Celá strana je věnována Kanárským ostrovům a hlavní titulek se jmenuje "Tenerife - ostrov bílé sopky a dvojího klimatu".

    Zcela vpravo dole se krčí na stránce dvousloupek, který ozřejmuje zjevnou informovanost a nezaujatost autorky (jl) vůči popisovaným krásám Kanárských ostrovů. Jmenuje se KANÁRY A FISCHER.

    Píše se v něm naprosto nezaujatě a zajisté zcela pravdivě, že "O zavedení Kanárských ostrovů jako turistického cíle se nás nejvíce přičinila cestovní kancelář Fischer. I nyní tam její klienti v zimních měsících odlétají až jedenáctkrát týdně, a to na ostrovy Tenerife, Gran Canaria, Fuertventura a Lanzarote." ... Další už snad není nutno citovat.

    O kvalitě hlavního materiálu se lze přesvědčit, když srovnáte plné znění článku (www.trafika.cz) s tímto či souvisejícími odkazy:

    http://www.fischer.cz /info/TFS/TFS_historie.htm

    Čeština je krásný jazyk, umožňující jedno a totéž zmodifikovat různě...

    Přiznám se, že jsem už neviděl potřebu dokazovat, z kterého dalšího prospektu pochází tvrzení autorky "Park, který prostě musíte vidět".

    Prostoduše zde hned v první větě autorka popisuje svůj informační zdroj: "Ne nadarmo je LoroPark ve městě Puerto de la Cruz označován v propagačních materiálech slovy "must see", neboli "musíte vidět"..." No podržte... Kde jinde by autorka vlastně mohla čerpat informace?

    Existuje skrytě propagační ceník? A za co všechno?

    Co tomu říká PhDr.Marek Václav z redakce Práva? [marek@pravo.cz]

    Když jsem s ním, jako nejvyšším ekonomickým "velitelem" firmy Borgis hovořil před časem na téma mediálních manipulací, neprofesionality některých redaktorů, úniků financí a skyté reklamy (v úplně jiných souvislostech než cestování), nechtěl věřit..

    I já však mám své zkušenosti.

    Odpoví dnes čtenářům Britských listů, jak je to s neposkvrněností početí skryté inzerce cestovní kanceláře senátora Fischera na stránkách Práva? A jak máme jako čtenáři brát jiné, "objektivní" informace o panu senátorovi samém v kontextu těchto cestovatelských anabází?

    Doufejme, že jeho vyjádření vyvrátí podezření, které prostě není možno přehlédnout...



    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|