středa 16. února

O B S A H

Co je nového v České republice:

  • Komentovaný přehled zpráv Odkazy:
  • Výběr nejzajímavějších článků z poslední doby Česká televize:
  • Jak je propojená sportovní redakce ČT se sponzorskými aktivitami některých zájmových skupin (Jan Čulík) Británie: Osvobozují internet:
  • Telefonní připojení bez měření impulsů by podpořilo užívání internetu (Guardian) Objevná novinářská práce a americké soudnictví:
  • Studenti žurnalistiky zachraňují lidí před popravou a vyvolávají debatu o trestu smrti K článku Jana Čulíka "Pomluvy v Českém rozhlase":
  • Profesore! (J.B. Akláb)
  • Čert kálí na větší hromadu - pravicový bolševismus v českých médiích (Štepán Kotrba) Proti ekologům:
  • Provokativní poznámky k Tise, Černobylu apod. (Miloš Rybář) Ekologie:
  • Strom Života (Nadace Partnerství)
  • Investor trvá na své trase dálnice D8 přes České středohoří (Děti Země) K diskusi Motl - Cihelková, věda a náboženství:
  • Nejsem přítelem osobně zaťatých příspěvků (Lubomír Fendrych)
  • Blázen kolega Motl (Petr Novotný)
  • Na začátku byla otázka (Jiří Málek)
  • Falešný křišťál dědy Pinkavy a Occamova břitva (Luboš Motl) Sport:
  • Hašek (Ivan Hoffman)



    Ikona pro Vaši stránku...

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|


  • Jak je propojená sportovní redakce ČT se sponzorskými aktivitami některých zájmových skupin

    Jan Čulík

    Spolupráce veřejnoprávní České televize se soukromými firmami a organizacemi. Z  reklamního letáku (viz jeho strany 1-4 na tomto místě a strany 2-3 na tomto místě), který vydává Česká volejbalová federace, vyplývá, že tato federace založila v podstatě stejnojmennou komerční firmu, Českou volejbalovou federaci sro., jejímž cílem je "vykonávat komercializaci českého volejbalu" (angličtina letáku je špatná, viz třeba komické spojení "individual sports shall have to undergo hard fights" - lze přeložit asi jako "indiviuální sporty nechť budou museti podstupovat těžké potyčky"; v nadpisu letáku "Actual situation of Czech Voleyball" chybí ve slově volleyball jedno l, nadpis znamená "Skutečná situace českého volejbalu", nikoliv, jak autoři asi zamýšleli, "Aktuální situace...", ve velkém nápisu "Wellcome in Ostrava" je zase o jedno l navíc - ale nechme jazykových poznámek.)

    Pozoruhodné je, že Česká volejbalová federace, sro, se v letáku jasně a otevřeně hlásí k těsné spolupráci s Českou televizí (nejvýznamnějším sdělovacím prostředkem v České republice; sic!) a "Oficiálním mediálním partnerem" České volejbalové federace, sro. ČVF také prodává marketingová práva prostřednictvím CAC Production Company, svého dlouhodobého "Oficiálního marketingového partnera" ČVF, získala dlouhodobého obchodního partnera, pojišťovnu Kooperative a firmy Adidas a Mattoni. Volejbal je v ČR třetím nejpopulárnějším sportem, připomíná leták.

    Antonín Lébl, ředitel České volejbalové federace sro, v letáku konstatuje, že účelem jeho podniku je "vytvořit jeden marketingový produkt pod jménem Český volejbal" jako celoroční sport, což změnilo postoj našich podnikatelských partnerů k tomuto projektu. Zaujal Českou televizi do takové míry, že s námi uzavřela kontrakt na padesát hodin živého vysílání během roku 1999 a v roce 2000 to má být třicet hodin. "Od mediální podpory České televize byl už jen krok ke spolupráci s marketingovou firmou CAC Production, která realizovala komerční část projektu a zajistila nové podnikatelské konexe s významnými firmami Kooperativa a Mattoni, které se připojily k dosavadnímu důležitému partnerovi České volejbalové federace, firmě Adidas. Lébl vyjadřuje naději, že podnikatelský koncept ČVF vyvolá zájem dalších potenciálních obchodních partnerů.

    Na letáku také vyjadřuje podporu i svou fotkou podnikatelským aktivitám ČVF dr. Jiří Baumruk, uvedený dosud jako šéfredaktor sportovního vysílání České televize. Je přesvědčen, že publicita od České televize přispěje k úspěšné budoucnosti Českého volejbalu.

    Jaromír Čapek, ředitel firmy CAC PRODUCTION, v letáku chválí "nadstandartní" práci svého podniku a vysvětluje principy jeho práce: "zákazník musí být prezentován v televizním vysílání bez rozsáhlých investic do samotných sportovních akcí a bez nákladných investic v klasických prezentacích v reklamních blocích". Reklama se provádí na celém území, ve všech tržních segmentech a po celý rok. Úspěšné dodržování těchto principů je možné v důsledku těsné spolupráce s Českou televizí, konstatuje Čapek. To nám umožnilo vytvořit si takovou reklamní strategii a taktiku, která vedla k zavedení úspěšné spolupráce se světoznámými firmami a značkami, jako je Paegas, Nike, Rossignol, Adidas, Kooperativa a Mattoni. CAC Production také uvádí, že vlastní televizní a marketingová práva na volejbal v České republice.

    Otázka je, do jaké míry je běžné, aby veřejnoprávní televize takto těsně spolupracovala se soukromými firmami - bylo by dobré znát jasné podmínky této spolupráce, které by měly být veřejné.



    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|