Miliardář Robert Mercer cílenou individuální manipulací voličů zlikvidoval demokratické volby, jak jsme je dosud znali

26. 2. 2017

Miliardář a počítačový programátor Robert Mercer má vazby na Donalda Trumpa, Steva Bannona a Nigela Farage. Financuje a provozuje částkami mnoha milionů dolarů síť ultrapravicové propagandy a psychologické manipulace voličů na sociálních sítích na základě jejich podrobných osobních profilů

Robert Mercer dosud věnoval 45 milionů dolarů politickým kampaním ve prospěch amerických Republikánů a dalších 50 milionů dolarů neziskovým ultrapravicovým organizacím.

Mercer poskytl 10 milionů dolarů na financování ultrapravicového serveru Breitbart News, který šíří antisemitské a islamofobní názory.

Mercer má také vazby na firmu Cambridge Analytica, do níž investoval 10 milionů dolarů. Ta se specializuje na "strategie ovlivňování voleb". Ve vojenských kruzích je to, co tato firma dělá, známo jako "psyops" - psychologické operace. Masová propaganda založená na manipulaci emocí lidí.

Firma Cambridge Analytica pracovala pro Trumpovu předvolební kampaň a také pro kampaň britských zastánců brexitu.

Cambridge Analytica manipuluje vyhledávání firmy Google tak, aby výsledkům vyhledávání na určitá témata dominovaly ultrapravicové a extremistické servery. Trackery také sledují lidi na webu a zahlcují je na Facebooku ultrapravicovými inzeráty.

Na svém serveru se firma Cambridge Analytica chlubí, že vytvořila psychologické profily 220 milionů amerických voličů, kažýd je založen na 5000 individuálních informací o každém americkém voliči. Cílem je porozumět nejhlouběji pociťovaným emociím občanů a využít jich k jejich emocionální manipulaci.

Stejným způsobem ovlivňovala Cambridge Analytica britské voliče před brexitem. Klíčem k celé kampani byl Facebook. Při emocionálním ovlivňopvání voličů bylo silně využíváno umělé inteligence. Ta dokáže o uživatelích Facebooku zjistit neuvěřitelné podrobnosti a zaměřit se na ně materiálem, který na ně bude efektivně působit. Přitom počítače neustále dále monitorují reakce uživatelů a přizpůsobují jim svou manipulaci.

Firma Cambridge Analytica má pětadvacetiletou zkušenost v oblasti kampaní vojenské dezinformace a "manipulace voleb". Buduje podrobné psychometrické profily voličů s cílem najít to, co je emocionálně motivuje k akci a zmanipulovat to. Trumpův tým firmě zaplatil více než 6 milionů dolarů, aby přetáhla na jeho stranu nerozhodné americké voliče.

Robert Mercer také firmu dal do kontaktu s Nigelem Faragem. Firma Cambridge Analytica mu nabídla, že zmanipuluje britské voliče, aby hlasovali pro brexit, zadarmo.

Podle britského volebního zákona musí být volební komisi oznámen jakýkoliv finanční příspěvek na předvolební kampaň v hodnotě vyšší než 7500 liber. Žádný příspěvek od Mercera pro kampaň pro brexit však registrován nebyl.

Ukazuje se, že Mercer a jeho dcera Rebekah jsou hlavními aktéry, kteří se přičinili o vzestup Trumpa a kteří podvracejí mainstreamová média. Mercer je hlavním finančníkem Breitbart News.

Martin Moore z King's College v Londýně, čelný odborník na dopad technologie na volby, charakterizoval výše zmíněná zjištění jako "nesmírně znepokojující a opravdu zlověstná". Jde totiž o likvidaci systému demokratických voleb, jak jsme ho dosud znali. Podrobnosti v angličtině ZDE ZDE

Vytisknout

Obsah vydání | Pondělí 27.2. 2017