Koutek reklamní tuposti 45 - Schladím vás z povrchu zemského

28. 11. 2011 / Karel Dolejší

Žáci základních škol se učí, že předpona "z-" vyjadřuje změnu stavu, kdežto "s-" označuje směr. Těžko říci, co se vlastně učili tvůrci reklamy pro firmu Giga Computer, kteří nám, pokud navštívíme tento obchod, vyhrožují schlazením. Zároveň, zdá se, touto reklamou usilují i o nominaci v soutěži Sexistické prasátečko. Jsem si jist, že se jim sadaří...

Děkuji čtenářce z Jižních Čech za upozornění na tuto tupou reklamu.

Proč tento koutek?

Reklama je součástí veřejného prostředí. Ovlivňuje naši řeč a vnímání estetiky, ať chceme nebo ne. Proto by měla dodržovat aspoň základní kulturu vyjadřování. Budeme publikovat takové příklady firemní komunikace, kde neschopnost jejího tvůrce či zadavatele překročila míru jazykové či jiné normy. Snad to přispěje ke kultivaci okolí nás všech.

Vytisknout

Obsah vydání | Pondělí 28.11. 2011