Koutek reklamní tuposti 43 - Umělý živý, nebo přirozeně nemrtvý plot? Aneb reklamní voodoo

20. 10. 2011 / Karel Dolejší

Živý plot (hedgerow, haie vive), mj. definiční znak jistého typu normandské venkovské krajiny (bocâge), normálně představuje symbiózu živých rostlin a lidmi vytvořené geometrické formy. Rostliny nicméně tuto formu samy nedrží, a tak živý plot vyžaduje nepřetržitou údržbu. Pokud ovšem... Pokud ovšem chcete skutečný živý plot. A to už dnes nemusíte. Můžete si pořídit "umělý živý plot" - a máte to bez práce. Plot sice ve skutečnosti nebude živý, ale téměř tak vypadá, i když je vyroben z drátu potaženého plastem. "Vaše soukromá zahrada se proti starostlivým sousedům stane ještě více intimnější a bezpečnější", hlásá reklama. (Stanete-li "ještě více snaživějšími", možná dosáhnete i na skutečný český třetí stupeň adjektiva "intimní". Pak budete moci na zahrádce dočista beze svědků popíjet denaturovanou bioslivovici.)

Za upozornění na tuto tupou reklamu děkuji Danielu Bosákovi.

Proč tento koutek?

Reklama je součástí veřejného prostředí. Ovlivňuje naši řeč a vnímání estetiky, ať chceme nebo ne. Proto by měla dodržovat aspoň základní kulturu vyjadřování. Budeme publikovat takové příklady firemní komunikace, kde neschopnost jejího tvůrce či zadavatele překročila míru jazykové či jiné normy. Snad to přispěje ke kultivaci okolí nás všech.

Vytisknout

Obsah vydání | Čtvrtek 20.10. 2011